Leden 2012

Mlhovky - mlhová světla - kdy ano a kdy ne

27. ledna 2012 v 22:39 | TL |  Doprava
Před 4 roky jsem zde zmínil článek Mlhovky jsou do mlhy. Né do města! a tak trochu apeloval na řidiče, ať se chovají co do oslňování dalších účastníků silničního provozu ohleduplně a ne jako tupci!

Mlhová světla jsou do provozu, kdy je snížená viditelnost. Neboli nevidíte na 50 metrů před sebe. Ale ne, kdy je viditelnost 500-1000 metrů.

Silniční zákon přímo předepisuje, že zadní světla do mlhy musí řidič užít vždy za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Kdy je ta správná chvíle zadní červenou mlhovku zapnout? "Je trochu problém posoudit, zda déšť je hustý, anebo jestli už jde opravdu o mlhu a ne jen o nějaký mlžný opar, případně zda poletující sněhové vločky je možno považovat již za sněžení. Rozhodující pro zapnutí zadních mlhovek je, když špatně vidíte zadní koncová světla vpředu jedoucího auta,".

Nikdy mlhovky nezapínejte předem, ani je nenechávejte svítit po vyjetí z mlhy nebo sněžení, protože ostatní řidiče oslňují.


Klasické případy buranů s mlhovkama "celoročně":
  • Pantáta z vesnice jede na hřbitov nebo do města na nákup - přes týden leští škodověnku v garáži a když už teda s panímámou jedou, rožne ty vypínače a přepínače všechny. Když už je maj, tak co by si nerozsvítili.
  • Tuner Tuzer - když už si je koupil, a co že jsou bez homologace, ale stály tři kila u větví, tak to tam dám.
  • Slepec - vidí prd, tak si dá mlhovky a k tomu ideálně i dálkový
  • Blbec - ten co neví co se s jehoa utem děje, neví, že svítí mlhovkama, na palubku nekouká nebo neví co ty kontrolky znamenají
Pokud to tu čte nějaký policajt, začněte tyhle omezence za zapnutý mlhovky v naprosto výborné viditelnosti pokutovat. Máte rychle vydělaný prachy, a každý protijedoucí Vám poděkuje, protože ho nebudou bolet oči ze 4 světel na jednom protijedoucím autě.

Policie ČR koupí dalších 20 rychlých passatů, ještě lépe vybavených

5. ledna 2012 v 20:55 | ČT |  Policie proti řidičům
Ve výběrovém řízení na dodávku rychlých dálničních aut pro policii zvítězily opět Volkswageny. K šestnácti passatům R36, kterými policisté jezdí od roku 2008, přibude dalších dvacet. Policie za ně zaplatí 30 milionů korun, tedy jeden a půl milionu za auto. Součástí dodávky je i školení řidičů. Každé auto bude vybavené radarem, který vedle měření rychlosti funguje i jako videokamera a zároveň umí procházet a okamžitě vyhodnocovat i policejní databáze.

Čtyři společnosti, jedna zakázka - policie poptávala dodání rychlých aut na dálnice a rychlostní silnice. "Podané nabídky posuzovala šestičlenná výběrová komise, která kontrolovala jak splnění všech zákonných podmínek, tak samozřejmě vyhodnocovala zadaná kritéria. Tím hlavním byla nabídková cena," popsala tendr Veronika Hodačová z policejního prezidia. "Výsledkem výběrového řízení je dodání dvaceti vozidel VW Passat R36, která budou dodána za cenu třicet milionů. Vozidla budou dodána do devadesáti dní od podpisu kupní smlouvy, takže dopravní policie by je mohla využívat už zhruba v polovině dubna," dodala Hodačová.

Policisti s rychlými auty počítají nově nejen na dálnicích, ale taky na rychlostních komunikacích nebo silnicích prvních tříd. "Nejde o obměnu současného vozového parku, ale o jeho doplnění. Každé krajské ředitelství policie obdrží jedno vozidlo, Praha, kde dosud passaty nejezdily, obdrží dvě vozidla a například Středočeši, kde je nejhustší síť silnic prvních tříd, tři vozidla," vypočítává ředitel dopravní policie Leoš Tržil. Dále dodává: "Jde především o posílení dohledu na komunikacích, kde stávající passaty nejsou. Umím si představit, že nové vozy budou proto nasazeny třeba na R46 mezi Prostějovem a Olomoucí, další mohou jezdit po R35 ve směru na Mohelnici, jiné zase z Prahy po strakonické silnici nebo z Brna do Svitav."
Do aut míří taky radary RAMER 10, které policie nedávno testovala ve zkušebním provozu ve Středočeském kraji. "Jde o zařízení, které v jednom kumuluje tři funkce. Kromě měření rychlosti a videa pracuje právě s databází registru vozidel, která například srovná vozidla podle registrační značky, typu a barvy anebo okamžitě vyhodnotí, zda auto není v pátrání," popisuje novinku Tržil. A doplňuje: "I když tedy třeba řidič zdánlivě pojede podle zákona, může být zastaven, protože policisti už při jeho průjezdu zjistí, že vozidlo vykazuje v evidenci nějakou nesrovnalost."
Policie zároveň s koncem roku vyhodnotila loňské nasazení flotily passatů: najely přes milion a tři sta tisíc kilometrů, což je o třetinu víc než v roce 2010. Jejich posádky za volantem strávily 37 tisíc hodin, v tomto případě jde o meziroční nárůst o zhruba čtrnáct tisíc hodin. A analogicky narostly taky uložené pokuty - z 23 milionů korun až na loňských 31 milionů. V celkových číslech přibylo o víc než polovinu přestupků - proti dvaceti dvěma tisícům z roku 2010 zaznamenali policisti v passatech loni 34 tisíc případů. Těm vévodila překročená rychlost - přes čtyřicet řidičů za ni v průměru pykalo každý loňský den, celkem jich pak bylo přes patnáct tisíc.