Magor (sebe)vrah a nejhorší podniky - Ministerstvo vnitra a Policie ČR

31. července 2007 v 19:59 | TL |  Wow vs. černá kronika
To, že nás denně ohrožují neohleduplní řidiči je fakt a nikdo s tím nemá zájem nic dělat. Vedení Policie ČR nezvládají svou práci a v jakémkoliv jiném businessu by šlo celé vedení na dlažbu, resp. by daný podnik krachl. Policie ale paradoxně krachnout nemůže. V současné době chybí asi 4000 policistů. Nikomu to očividně nevadí. Docela paradoxní ... každé pondělí vidím velké nadpisy s textem, kde se píše o tragických víkendech.
To, že si ale nějaký magor vybere kolemjedoucí vozidlo, do kterého nabourá, to je nepochopitelné. Pokud chcete skončit se životem, naperte to v plné rychlosti do stromu, ale neobtěžujte a neohrožujte tím ostatní!! To, co udělal zmíněný magor je na doživotí. (o čem mluvím? viz zde)

Rok po zavedení bodového sytému - anarchie na silnicích


... a ještě k naší slavné policii ... tím, že chybí asi 4000 policistů, tak fungování policie je takové, že každý dělá všechno - aby nevznikla celková anarchie. Jenže dopravka na to doplácí. Například v Hradci Králové mají nyní celých 8 dopraváků. Když si vezmete, že nehody řeší 2-3 dvoučlené hlídky, tak na dopravu dohlíží v celém kraji 2-4 policisté. To je k pláči. Podobně to je odhaduji i jinde.
Kdy jste naposledy viděli policisty u silnice?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mirda Mirda | 2. srpna 2007 v 2:05 | Reagovat

for admin:

Co tedy radíš udělat, aby se stavy policie naplnily?

Jinak mezi námi, většina lidí je ráda, že na ty "otravný fízly" u silnic nenarazí, co si budem povídat. Na druhou stranu - kdyby tam stáli pořád, budou lidi zase žehrat na to, jak jich je tam moc...

2 Tomáš L. Tomáš L. | 2. srpna 2007 v 14:09 | Reagovat

Mirda: řešení je velmi jednoduchý. alespoň teoreticky ... prakticky je to horší, protože když naše vláda a sněmovna ví, že jim budeme krmit pupky i když nic dělat nebudou, tak žádná změna nenastane.

Řešení - když byli policajti předtím, tak je chyba někde nyní. Tzn. ten služební zákon bude asi pěknej nesmysl. Stejně, jako bodový systém. Řešení je velká reforma řad policie - vyházet ty na vrcholných pozicích a dát tam někoho, kdo nemyslí jen na sebe, svůj stůl, ale myslí i manažersky ... sice si řeknete, že to u policie není potřeba, ale je. Když povede někdo bez vůdčích schopností tisíce lidí, dopadne to jako nyní ... neboli vyměnit represi za motivaci ... to funguje i jinde, tak proč by to nešlo ve státní sféře ...

Poté by byl na řadě nový silniční zákon. Tolerance, menší pokuty, bez chyb. Když by byl zvýšený limit na 160 km/h na dálnici, obecná tolerance při měření 10km/h, s nižší spodní hranicí pokut , tak ať si každej mele jak chce, pak by byly pokuty čistě na jeho nepřizpůsobitelnosti a takový řidič nemá na silnici co dělat.

jenže to by pánové ze všech vládních stran nesměli hledat špínu na druhé a zabývat se tím, za co jsou placeni ... platíme stovky "expertů", a k čemu ...

3 gogo gogo | 8. srpna 2007 v 17:29 | Reagovat

Proč mluvíš o nějké toleranci 10 km/h......prostě nulová tolerance. V Německu a Rakousku není žádná tolerance. Rakušáci mají super silnice a mohli by tam lítat 220 km/h , ale prostě dodržují rychlost a že je v Německu pouze doporučená, tak oni taky mají jiné dálnice. neumím si představit kdyby se na D1 jezdilo 160v km/h.......sice někteří magoři rychlost mají na salámu, ale ostatní aspoň jí dodržují.

Ve východní Německu po sjednocení měli velký problém s nehodami. Němci přesedlali z trabantů a wartburgů do VW, Opel, Mercedesů a jezdili jako hovada. prostě se udělal tvrdá represe a je tam klid na silnicích, tak proč toé neudělat tady.

4 Tomáš L. Tomáš L. | 10. srpna 2007 v 13:07 | Reagovat

gogo: jako vtip dobrý... pokud to myslíš vážně, tak musím nesouhlasit a to z jednoho důvodu. nechci bejt šikanovanej, když pojedu ve městě 51 km/h ... až budou všechny budíky cejchovaný a bude pod nimi ještě jeden digitální, tak se nad tim může někdo zamýšlet, ale jinak je to blbost a tolerance být musí. Jinak se tím nepsaně stanoví rychlost v obci na 40 km/h, protože budou všichni podesraní.

navíc oproti německu máme nižší průměrné platy, ale vyšší pokuty ... to není zdrovna logický ... rakušáci se umějí chovat, ale jen u sebe ... u sebe mají čisto, jezdí relativně slušně (ikdyž na okreskách jezdí taky 120 místo 100 ... byl jsem snad jedinej, kdo se to tam ve strachu snažil dodržovat), ale jakmile jsou za hranicema, jsou to prasata ... vyhazujou bordel z auta a jezděj ještě hůř..

5 Karlos Karlos | 11. srpna 2007 v 19:36 | Reagovat

Nějaká tolerance bejt určitě musí. Když jsem ještě chodíval pomáhat našim dopravákům na radar, dávali vždycky toleranci 20 km. Měřili jsme většinou na padesátce a stavěli jsme až ty, kteří jeli 71 a víc. To bylo myslím solidní. Jak je to u nás teď, nevím, už to nedělám.

6 gogo gogo | 14. srpna 2007 v 18:52 | Reagovat

pro Tomáš L.

...tolerance ? možná 5km/h   , ale ne více.............Já jezdím po celé EU , ale naši řidiči to jsou prasata.........je zajímavé, že v cizině se Ti naši řidiči bojí , tak proč nejezdí jako v cizině , když jsou. Prostě vysoké pokuty a pořádné. V Německu a v Rakousku tam to policajti pálí. Byl jsem svědkem jak Němčour dostal pálku jako prase........Ono kdyby byl ten systém jako v EU tak cizinci jsou jako ovečky, prostě oni ví, že u nás to je na silnici džungle. Jo a stěmi pokutani, ře máme vyšší než jinde, tak dovol , abych se zasmál........ten frajer zaplatil 650 eur a to jsou pro Němce dost velký prachy. jinak jsem se i ptal rakouských policajtů jaký jsou pokuty ve správním řízení a nestačil jsem se divit. Takže tady všichni brečíte na nespráném místě, jezděte jak máte a nemusíte platit pokuty.

7 Tomáš L. Tomáš L. | 14. srpna 2007 v 19:46 | Reagovat

gogo: mluvíme oba o něčem jiném.

mám v německu kamaráda a nestačil se divit, když viděl tabulku pokut v ČR. Hodně toho němečtí policisté řeší pouze domluvou, nebo pokutou do 2Oeuro, a bez bodů.

body za světla, atp, to je hovadina. Pokuty od litru nahoru za maličkost, to je taky pěkný.

Za co dostal ten němec konkrétně těch 650 euro?

Jasně, v rakousku jsou mastné pokuty. Známý mi vyprávěl, jak jel jeho kamarád na dovolenou do Chorvatska a jen kvůli tomu, že měl na palubce zip na antiradar, a antiradar mu našli někde v tašce, dostal cca 1000 euro a jel domů .. což je taky pěkně na hlavu.

Jinak tolerance být musí. Už jen proto, že radary mají 10% odchylku a tím pádem jsou pokuty pod 10% toleranci protiprávní. Tech 1O% je rozumné...

Jinak ano, češi jezdí jako prasata, ale problém vidím v tom, že to nikdo nekontroluje. Ostatně je to logické - se špatným vedením a špatným právem vzniká bezpráví ... a to je teď skoro vidět na silnicích.

8 Milan Milan | E-mail | 15. srpna 2007 v 21:50 | Reagovat

Tomáši, dovolím si polemizovat s Vámi.

"Známý mi vyprávěl, jak jel jeho kamarád ...."  Ale tomu snad nikdo nevěří, že to tak bylo.

"jsou pokuty pod 10% toleranci protiprávní" to se hluboce mýlíte. Bohužel se odečítá jen odchylka 3 km/hod. Nic víc.

Naprosto s Vámi souhlasím:

"Jinak ano, češi jezdí jako prasata, ale problém vidím v tom, že to nikdo nekontroluje. Ostatně je to logické - se špatným vedením a špatným právem vzniká bezpráví ... a to je teď skoro vidět na silnicích"

Milan

9 Tomáš L. Tomáš L. | 16. srpna 2007 v 21:17 | Reagovat

Milan: věřte nebo ne, je to od člověka, kterému věřím a který nemá důvod lhát ... ostatně můžete zkusit to samé a pak se s námi podělit o vlastní zkušenost ... já radši zůstanu u té důvěry.

Tolerance 3 km/h ? kde jste k tomu prosím přišel? Je podle mě blbost, aby byla 3km/h tolerance na třicítce před školou a na sto třicítce na dálnici.

Mimochodem, nevíte někdo, jak je to s měřením, kdy policie jede a měří za jízdy? Mají tempomat? Pokud ne, tak jak je to brané?

10 Milan Milan | E-mail | 16. srpna 2007 v 21:37 | Reagovat

Tomáši , měl by jste více číst, nebo mi věřit. Zkuste se kouknout na http://www.autoweb.cz/pravni-poradna/prekroceni-rychlosti-a-sankce/articles.html?id=9443

Podle Vašeho kámoše budu mít na palubce kus suchého zipu a oni mě provedou kontrolu s osobní prohlídkou. Tomu fakt nevěřím.

11 Tomáš L. Tomáš L. | 17. srpna 2007 v 22:02 | Reagovat

Ok, diky za info ... nevíte někdo, jak je to opravdu uváděno výrobcem zařízení?

Tak malou toleranci, resp. tak přesné jsou jen laserové pistole a úsekové měření. Vše ostatní by mělo mít 5-10 km/h, resp. 5-10%, podle toho, co se udávalo dříve a podle toho, jak to mají tabulkově rakušáci. Silně pochybuju, že české dopravka má ty nejmodernější zařízení ... spíš si myslím, že mají právě ty, kde výrobce udává 10% toleranci :) nebyla by to první věc, co si policie upraví dle libosti (jako třeba měření z neoznačených aut)...

GOGO: Koukám na tabulku sankcí v Německu a poslední řádek je : Překročení rychlostio více než 71 km/h - pokuta 425 Euro, 4 body, odebrání ŘP na 3 měsíce ... pokud ten frajer dostal 650 euro, musel jet o 80-90 km/h rychleji, za což by, ať už jel ve městě nebo na dálnici, zasloužil pěkně do držky.

12 Karlos Karlos | 18. srpna 2007 v 8:43 | Reagovat

for Tomáš L.

     Měření z neoznačených aut není nezákonné, už jsem to tu psal. Nesmíš vždycky věřit jedné nejmenované televizi :-) A právě policie si právě podle libosti nic upravit nemůže, musí to být vždy v souladu se zákonem. Když pak takhle někde ujede, hned se na to poukazuje a musí se to dát do pořádku.

13 Tomáš L. Tomáš L. | 18. srpna 2007 v 16:17 | Reagovat

Karlos: Vždyť píšu, že to už nění nezákonné. Upravuje to nařízení policejního prezidenta, nebo jak se ta šaškárna jmenuje. To je očividně upravení tak, aby se to Policii hodilo do krámu. Protože v zákoně je jasně psané, že musí být viditelně označené, pokud si to dobře pamatuju :)

Pro mě za mě, ať si měřej v čem chtěj ... (ikdyž to, co policie zkouší na D1 je hnus. Parkujou ve stráni, aby se tam dostali, jedou přes pole, kde je zaseto a ve finále z kopce a z poza stromu měřej do zad ... není to minimálně poškození cizí věci (ta jízda po poli, kde je zaseto)? Ale to už nikdo neřeší)

Stejně tak na mě působí ta tolerance. jak jsem psal, pochybuju, že má Policie ČR moderní zařízení na měření rychlosti. Proto to vidím spíš tak, že se to podobnou šaškárnou sjednotilo na nepochopitelné 3km/h, resp. 3%, ať je to stejný pro všechny typy radarů.

14 Karlos Karlos | 20. srpna 2007 v 16:39 | Reagovat

Žádný "už to není". Ani nebylo. Nařízení policejního prezidenta nemůže nikdy jít proti zákonu nebo vyhlášce. Takže je nesmysl, aby policejní prezident nařízením legalizoval něco, co je v rozporu se zákonem, chápeš?

15 Honza D. Honza D. | E-mail | 13. září 2007 v 10:07 | Reagovat

Zdravím všechny.

Tak jsem sem zase po čase zavítal a nestačím se divit. Absolutně nechápu, jak člověk, který strávil nějaký čas za volantem na našich silnicích, může tady naprosto vážně mluvit o nulové toleranci a větším biči na řidiče (gogo). Copak nevidíte tu spoustu ZBYTEČNÝCH a nesmyslných omezení rychlosti? Můžu vyjmenovat spoustu míst, které jsou z dopravního hlediska naprosto totožné, ale na jednom je 90, na druhém 50 nebo na jednom 90, na druhém 130 (160 v Rakousku). To je rozdílek.Copak nevidíte, že policie měří skoro vždycky právě tam - tedy ne pro větší bezpečnost, ale pro prachy z pokut? Že po omezování rychlosti se bezhlavě sahá namísto daleko efektivnějších řešení, protože je to jednodušší a dá to míň práce? Bohužel se nejedná o ojedinělé případy, ale o epidemii, která zachvátila naše silnice. Jenomže namísto toho, aby se "nemoc" léčila, jsou "nemocní čím dál pevněji přivazováni k lůžku". A ještě se najde někdo, kdo to nadšeně přijímá... Kdo se pak může divit, že schází tolik dopraváků? Kdo by se tam hrnul, když trestají v takové míře nefér a teď ještě s takovými sazbami?

Za současného stavu naopak tolerance musí být, minimálně do doby než se dopravní značení zlepší, jestli se někdy zlepší. Ale i potom by měla nějaká tolerance být, kde by měl policista mít možnost netrestat, protože zvlášť silnice je prostředí s velkou variabilitou, kterou žádný předpis nemůže opravdu dobře vystihnout.  Tady sankce nepomůžou, jedině zdravý rozum. Podle průzkumů z průmyslu i ty nejtvrdší sankce zlepšili situaci vždy jen o několik málo procent, kdežto citlivý manažerský přístup o desítky procent. A bez buzerace.

16 jaja jaja | 13. září 2007 v 19:21 | Reagovat

psycha

17 Milan Milan | E-mail | 13. září 2007 v 20:31 | Reagovat

Honzo, mýlíte se. Kde berete ty argumenty, třeba že:že schází tolik dopraváků? Kdo by se tam hrnul, když trestají v takové míře nefér a teď ještě s takovými sazbami?

"jedině zdravý rozum"  kdo pozná, že jeden ho má a druhý ne?

18 Honza D. Honza D. | E-mail | 14. září 2007 v 14:05 | Reagovat

Tím nefér myslím, když ve městě, ovšem na přehledné rovné silnici, kde skoro nikdo nechodí a když, tak ho včas vidím, dostanu 2500 za sedumdesátku. Nefér to je, i když podle předpisu. Že se tohle děje lidi vnímají a určitě je to nemalá překážka jít dělat k policii, protože oni jsou ti vykonavatelé, i když v tom jsou v podstatě nevinně. Do podniku, který má "dobré jméno" se lidé hrnou, ten se "špatným" kolikrát ani nezkusí.

A ten zdravý rozum by měl být "nahoře". Tam by se měli chovat jako dobrý manažer a ne jako mstící se božstvo. Pořád se jen přemýšlí o trestech, přitom daleko větší potenciál je někde jinde. Existuje taková jednoduchá metoda "5 x proč", která se někdy užívá jako "nástroj" pro nasměrování směrem ke skutečným příčinám problémů. Princip je takový, že se pětkrát za sebou jako dítě ptám "proč" a snažím se odpovědět. Proč se děje A? Protože B. Proč se děje B? Portože C.... Přičemž platí, že si nesmím odpovědět, že je problém jinde, musím hledat jinou odpověď. Občas je pak člověk na konci překvapen.

19 volente volente | Web | 8. září 2016 v 12:25 | Reagovat

online pujcka ihned ???

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama