ChceteZmenu.cz odmítá novelu silničního zákona, chce nový zákon

21. června 2007 v 22:26 | Tisková zpráva ChceteZměnu.cz |  Bodový systém a silniční zákon
S nevolí jsme přijali zprávu o dalším utahování šroubů v podobě další špatné novely špatného silničního zákona. Na stránkách www.chcetezmenu.cz najdete příběhy motoristů a jejich zkušenosti s bodovým systémem. Každý den přibývají nové příspěvky.
Bodový systém je šikanózní. Dvojí postih za dopravní přestupek je korupční pobídka. Podporujeme názor, že zákon je třeba co nejdříve novelizovat, protože je špatný. Rok zkušeností nás přesvědčil, že tento zákon nesplnil, co sliboval, kromě naplnění státní kasy pokutami. Tento zákon zabíjí motoristy.
ChceteZmenu.cz odmítá novelu silničního zákona, protože neobsahuje vloni zveřejněné požadavky motoristů, které jsou podpořeny tisíci podpisy
V návrhu novely zákona budou mimojiné následující požadavky motoristů:
- zavedení tolerance +10 km/h nad povolený rychlostní limit při měření rychlosti
- odstranění skrytého zdanění formou vysokých pokut, tj. Snížení pokut
- postihy za šikanózní rychlostní limity (např. 30 km/h v několikakilometrovém úseku)
- nejvyšší povolená rychlost 160 km/h na vybraných úsecích dálnic a rychlostních komunikací
Věříme, že na konci našeho úsilí bude novela silničního zákona, která zachová ustanovení směřující z vyšší bezpečnost na českých silnicích a naopak odstraní pasáže, které jsou šikanózní a stresují české řidiče.

Metodika dalšího postupu při prosazování nového silničního zákona

Rok po spuštění našich stránek a úspěšné kampani máme v rukou pouze důkaz v podobě mrtvých na silnicích. Důkaz proti tvůrcům zákona, že tento zákon je špatný a zabíjí.

ChceteZmenu.cz nepotřebuje občanské sdružení, protože vůle k jeho založení je mezi motoristy malá a ztráceli bychom čas úřadováním namísto věcné akce.

ChceteZmenu.cz vychází z legitimity úspěšné petiční akce, kterou podepsalo přes 17 000 občanů České republiky a činí ji tak jednou z nejúspěšnějších akcí.

ChceteZmenu.cz se v tuto chvíli musí změnit v akceschopnou skupinu rozhodnutých motoristů, z nichž každý jeden provede konkrétní bojkot silničního zákona, státní správy a souvisejících činností. Kromě toho musí mít sponzory a zde se mohou motoristé rozhodnout, zda přispějí, nebo o něco později zaplatí nesmyslné pokuty státu.

Tímto listem oslovujeme ty z vás, kteří se chtějí setkat a naplánovat konkrétní akce. Setkání se bude konat příští týden, ovšem v tuto chvíli žádáme potvrzení Vaší účasti a nahlášení, zda se Vám hodí více pracovní den nebo víkend. Místem setkání bude Praha.
Robert Vašíček
ChceteZmenu.cz - Motoristé proti šikaně
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Michal Michal | E-mail | 24. června 2007 v 19:47 | Reagovat

Že zákon nepřinese změnu sám o sobě muselo být každému jasné, změnu by přineslo více policistů na silnicích, a to všude a ne jen na místech kde zaručeně někoho změří! Zákon bych v žádném případě nezmírňoval dokud se nenaučíme JEZDIT S ROZUMEM.

2 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 24. června 2007 v 23:30 | Reagovat

Michale, ono to jde ruku v ruce ... souhlasím, že potřebujeme více policistů na silnicích, a to v místech, které popisujete. Jenže věřte, že v momentě, kdy tam budou, to bude masakr ... když jde člověk do hloubky té legislativy, a né toho, jak to funguje v praxi, tak v momentě, kdy by policie naplnila svoje dosti děravé stavy, a nastoupili by v hojném počtu vybírat, z hodně lidí budou bezdomovci ...

proto si myslím, že novela je potřeba, a zmírnění pokut je na místě (minimálně když né horní hranici, tak tu spodní ... ať rozhodne policista kolik komu napaří, vzhledem k závažnosti přestupku) ... a za rozumných podmínek, ať policie funguje a vychovává ...

3 Karlos Karlos | 25. června 2007 v 15:36 | Reagovat

Rozhodně pro mě není přijatelné tvrzení, že mrtví na silnicích jsou díky tomuto zákonu. Mrtví byli vždycky a je to jenom o prasáctví řidičů !

4 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 25. června 2007 v 23:21 | Reagovat

Karlos - jojo, tu formuli taky nechápu .. v tomhle směru bere Robert moc zaujatě roli protestanta ... na druhou stranu chce asi tou tiskovkou upoutat pozornost bulvárů, což se mu tímhle asi podaří ...

5 Miki Miki | E-mail | 29. června 2007 v 13:22 | Reagovat

Požadavky motoristů,které by chtěli  prosadit do novely,jsou naprosto opodstatněné.Určitě je třeba snížit výši pokut u některých méně závažných přestupku.Pokuta 2000 Kč za to,že si řidič zapomene rozsvítit,je hloupost. Naproti tomu nerespektování některých zákazových značek by se mělo trestat určitě tisícovkovými bankovkami.Chtělo by to,aby se policie zaměřila více na přestupky opravdu zvlášt nebezpečné.Pokud někdo pojede v obci,kde ani jeden rodinný dům podél silnice,tak si myslim,že rychlost 70 km/h,je naprosto v pořádku. Pokud ale někdo pojede v nepřehledných místech,tam kde jsou přechody pro chodce a v hustě zastavěné oblasti,kde je velká kumulace obyvatel,tak je 50,-ti  kilometrová rychlost určitě namístě.Také bych zvýšil rychlost mimo obec na 100 km/h,ale zároveň bych tvrdě trestal překročení tohoto rychlostního limitu.Určitě bych nějakým způsobem vyšachoval tzv. "osobu blízkou".Jestliže se neustále bude nahrávat vyčůránkum,kteří budou tvrdit,že vozidlo neřídili  a nechtějí vystavit osobu blízkou trestu z přestupek,tak tu bude divoký západ neustále.Pokud by vlastník  nebo provozovatel neuvedl,kdo řídil tak má smůlu on. Ale tuto povinnost bych zavedl zase jen u vyjmenovaných přestupků,obzvláště nebezpečných jako je třeba alkohol, porušení některých zákazových značek aj. Některé málo závažné přestupky bych neřešil pokutou,ale pouze domluvou.Policista si přeci může ověřit,zda řidič má řidičák,zda je vozidlo registrováno,takže pokud si někdo zapomene doklady potřebné pro řízení vozidla,tak pokuta až 2000 Kč je docela síla. A určitě by se našla řada dalších méně závažných přestupků,u kterých pokuta i tisíc korun je dost.Policista sice může udělit i za ty méně vážné přestuky pokutu třeba 200 Kč,ale jeho nadřízený se mu potom div nevysměje.Více bych ten zákon rozpracoval, musí zde být větší hrozba,že za ty závažné přestupky hrozí opravdu veliké sankce.

6 Karlos Karlos | 30. června 2007 v 12:02 | Reagovat

Miki: souhlas !

7 Nikol Nikol | 3. července 2007 v 15:30 | Reagovat

Taky souhlasim Miki. Vystihl si moje slova.

8 petr petr | E-mail | 4. července 2007 v 18:52 | Reagovat

pan simonovsky nema poneti o silnici a provozu na ni. ten jeho bic na neukaznene ridice je volovina. je to bic na ty poctive kteri obcas norosviti nobo prekroci rychlost o 10km, neukazneny ridic bude vzdy neukazneny. u nas se vymysli same hlouposti a na to jdou nase dane

9 Merlin Merlin | 14. července 2007 v 16:06 | Reagovat

Co dodat:

Kdyby naši zákonodárci dělaji svou práci jako profesionálové, nejprve by analyzovali dopodrobna dnešní situaci. A do očí by je muselo udeřit několik analytických rozporů:

ad 1: poměr těžkých a smrtelných nehod ve vztahu k věku viníků. Osobně zastávám názor, že od věku 60-ti let bych každé dva roky stanovil povinnost absolvovat přezkoušení včetně jízd. Nic proti důchodcům, ale dnes a denně narážím na řidiče důchodového věku, kteří jedou svých 75 km/hod prostředkem silnice mimo obec a stejně tak v obci.

ad 2: je-li zákonem srovnatelné překročení rychlosti o 10 km/hod v obci i na dálnici, i zde se domnívám že exaktní matematika by byla proti této pseudologice.

ad 3: určitě by se někdo začal zabývat oblíbeností dopravních policistů, která jistě za poslední rok výrazně stoupla :-). Kde jsou ty časy, kdy bylo zvykem dobrých policistů řešit drobný přestupek domluvou. Slušnost je mocná zbraň, na rozdíl od tvrdé aplikace sankcí.

A takových bodů je ještě mnoho dalších.

10 Milan Milan | E-mail | 23. července 2007 v 17:55 | Reagovat

Merline, dovolím si s Vámi polemizovat.

ad1) mýlíte se ve

"poměr těžkých a smrtelných nehod ve vztahu k věku viníků". Stačí kouknout na statistiky a zjistíte kdo bourá nejvíce a s těžkými následky.

ad2 )mýlíte se ve

"je-li zákonem srovnatelné překročení rychlosti o 10 km/hod v obci i na dálnici" stačí přečíst zákon a je to jasné.

ad3) policisti na silnici nejsou.

11 Sergey Sergey | E-mail | 31. července 2007 v 3:46 | Reagovat

Dovolím si také přidat svůj názor.... Někdy, když čtu komentáře k provozu na našich silnicích a poslouchám politiky a policisty o účinnosti bodového systému,  nemůžu se zbavit dojmu, že všichni řidiči jsou nehorázná hovada se sebevražednými sklony (samozřejmě mimo těch co takto píší a hovoří) a proto u nás přibývá mrtvých. Bohužel  jsem zatím  nezaregistroval ani náznak, že by někdo hledal příčiny tam kde je hlavně vidím já... a to tedy v uzkých nekvalitních silnicích, lemovaných hlubokými příkopy s betonovými mostky a pro jistotu ještě s alejemi vzrostlých stromů za nimi. Takové silnice vyhovovaly provozu tak před 20 lety, ale rozhodně ne dnes. Dále je také úžasná přednost chodců na přechodech, bohužel jen sporadicky se někde hovoří o nárůstu úmrtí na nich. Po mediální masáži, která zavedení tohoto nesmyslu předcházela mnoho lidí získalo pocit nesmrtelnosti, právě proto že jsou na přechodech. Silniční zákon ve své stávající podobě je opravdu paskvil, jehož jediným cílem je lépe plnit státní kasu a který má mimo to jen negativní důsledky. Do toho počítám i tzv. snížení celkového počtu dopravních nehod, tedy NAHLÁŠENÝCH nehod.

12 Ministr vnitra Ministr vnitra | 31. července 2007 v 7:54 | Reagovat

chybu ať hledají řidiči v první řadě u sebe...

13 Karel Karel | E-mail | 1. srpna 2007 v 6:39 | Reagovat

Jel jsem po silnici na které bylo 30km v hod. plná čára a předemnou zastavil řidič který pravděpodobně reagoval na telefon tak jsem ho oběl.Zdály mě sledovali dva policisté asi tak 1km odemně.Když jsem zajel na parkoviště tak mně dojeli a začali s tvrzením že jsem předjížděl.Stí jsem nesouhlasil  tak mně dali ke komisi a tam jsem dostal 6000kč pokutu 6bodu a strátu řidičáku na pul roku.Tak jsem nabyl dojmu že když se dva policisté domluví tak neuděláte vubec nic.Není odvolání není nic.Prostě jednoduše šikana státních uředníku za naše peníze z našich daní.Jen jsem zvědav až nám seberou řidičáky resp.možnost ježdění do práce tak jsem jen zvědav kdo na ně bude vydělávat.

14 Honza D. Honza D. | E-mail | 6. srpna 2007 v 20:42 | Reagovat

Ohledně toho neustálého házení viny na řidiče, na to se dá říct jenom jedno. Když otevřete oči a hlavu a začnete se konečně ptát "proč", zjistíte, že řidiči jako celek nesou na tom bordelu nezanedbatelný, ale nejmenší podíl. Dokud budou v parlamentu sedět takoví patlalové, co zvednou ruku pro takový paskvil jako je nový silniční zákon, dokud bude o dopravním značení rozhodovat tolik omezenců, kteří všechny problémy řeší omezením rychlosti nebo zákazem předjíždění, dokud se z nás řidičů budou snažit vychovávat tupé ovce, kterým je jedno po čem jedou a jak jedou, jen když jedou podle i sebehoršího předpisu, bude se pořád v takové míře umírat na silnicích. Už jste někdy někdo viděl, že by v nějakém podniku dosáhli podstatnějšího zlepšení kvality zvětšením "buzerace"? Nikdy. Jenom by podstatně zvýšili nevoli a nervozitu bez většího efektu. Kde se dosáhlo podstatnějšího zlepšení, bylo to pomocí systému chytrých řešení, snižujících pravděpodobnost chyb.

15 Milan Milan | E-mail | 15. srpna 2007 v 21:54 | Reagovat

Karle, kdybyste znal zákon, tak se budete bránit. Protože předjíždění na plné čáře není zakázano.

Čekám na reakci.

16 gesvik gesvik | 21. září 2007 v 10:36 | Reagovat

Honzo, dovolím si nesouhlasit. Především jsou to řidiči, kteří ten bordel na silnicích vytvářejí. Chápu, že současné zákony nejsou ani zdaleka ideální, ale lidé neumírají kvůli papíru.

17 Honza D. Honza D. | E-mail | 23. září 2007 v 20:44 | Reagovat

Ano, samozřejmě, řidiči jsou ti, kdo bourají, ale myslel jsem to trochu jinak. Oni bourají v takové míře proto, že se jen zlomek lidí opravdu zamyslí nad tím, jak něčemu takovému opravdu efektivně zabránit. Každý vždycky bohužel plácne to první, co ho napadne - nezodpovědní řidiči, je třeba přitvrdit. V tom je ten problém a ten obrovský omyl. Honí se démoni a nehledají se efektivní řešení. Daleko větší potenciál je jinde.

Drtivá většina lidí by vám řekla, aniž by lhala, že by se nikdy nedopustili riskantního chování. Přesto se dopouštějí. Je to tak docela jejich vina? Lidé mnohdy nerespektují dopravní značení. Není to i tím, že je tak často "mimo mísu"? Nejvíc lidí umírá díky tomu, že řidič "neodhadl situaci" nebo si něco neuvědomil. Opět, je to tak úplně jeho chyba? Určitě se nechtěl zabít.

Ačkoliv se to nezdá, pravděpodobnost, že konkrétní řidič během svého "přesunu z A do B" způsobí nehodu, je směšně malá. Ovšem v celku se tyto "kapičky" spojí v ty notoricky známá "černá čísla". Jinými slovy - rozhodují ZDÁNLIVÉ maličkosti.

Ano, kvůli papíru se neumírá, ale spousta věcí by se dala významně omezit, což mají v rukou ty "nahoře". Na tuhle problematiku je potřeba daleko širší pohled než si naši páni zatím uvědomují. Našim silnicím nejvíc chybí chytrá řešení a kus dobré práce těch, co za ně mají zodpovědnost.

18 Vladimír Vladimír | E-mail | Web | 26. září 2007 v 13:08 | Reagovat

Tak jsem si prostudoval všechny zde zveřejněné komentáře a chtěl bych přispět se svou troškou do mlýna.

Předně k příspěvku pana Merlina - důchodci...... atd. Jsem důchodce, jemuž bylo v lednu 70 let. ŘP mám na vše co má kola od r. 1959 a najeto cca 1,5 mil. km (zatím bez vážnější nehody), 8 let jsem jezdil jako řidič z povolání a projel jsem Evropou od Španělska po Rusko. Vlastním BMW 525i, sice již 15 let starou plechovku, ale pořád spolehlivou. Rozhodně nejezdím po dálnici 75 km v hodině, takže nevidím jediný důvod, proč bych měl každé 2 roky dělat přezkoušení. Stačí, že chodím každé 2 roky na zdrav. přezkoušení. Proti názoru p. Merlina mohu pro změnu konstatovat, že jsem X krát zažil, kdy jsem si to šinul po dálnici svou optimální 130, jak mne předjíždí mladík v "nadupané Felicii" takže aby mne vůbec předjel, musel mít pedál od plynu na doraz.

To bylo ale jen na okraj.  Nyní pár slov k diskutovanému zákonu. Aby nedošlo k omylu, osobně jsem byl pro nový zákon, jenž by stanovil přehledná pravidla, práva a povinnosti vech účastníků v silničním provozu. Zdůrazňuji slovo VŠECH. Protože účastníky nejsou jen řidiči a chodci, ale i policisté a nepřímo i úředníci příslušných úřadů.

V posledních dnech jsem opravdu několikrát pečlivě prostudoval celý zákon. Nenašel jsem tam nikde ani slovo o povinnostech policistů, něco o tom, jak se mají chovat vůči řidičům, nebo například nějaká doporučení kde zejména měřit rychlost (před školami, nemocnicemi, na nebezpečných místech apod.), povinnost oznámit a poté kontrolovat odstranění všech závad na dopravním značení a spoustu dalších věcí, které možná působí negativně na bezpečnost provozu jistě více, než nepovolené zastavení před trafikou na 2 minuty, když si jdu koupit noviny, nebo cigarety. Za 47 let co jezdím, jsem nikdy nezažil, aby policisté měřili rychlost v opravdu nebezpečných úsecích. Ale z 90% to je na širokých, volných komunikacích, často se svodidly a bez chodníků, tedy i bez možných chodců. Takže žádná prevence, ale především snaha nachytat co nejvíce řidičů a udělit co nejvíce pokut.

Ani slovo o povinnostech úředníků příslušných odborů dopravy v této oblasti a jejich odpovědnosti za odstraňování závad, jenž ohrožují bezpečnost silničního provozu. Nenašel jsem nikde žádnou poznámku o odpovědnosti těchto úředníků za chybně vydaný DIR (dopravně-inženýrské rozhodnutí), kterým se schvalují různá omezení v silniční dopravě, zábory komunikací, objížďky apod. Přitom všichni víme z praxe, jaký je v tom nepořádek. Ale nikdo již za nic nenese odpovědnost. Kolik je na silnicích DZ s omezením rychlosti na 40 km se zdůvodněním prací na silnici. Ale v sobotu a v neděli tam není ani noha. Vlastně ano, v půli úseku jsou dvě nohy policisty s radarem a na konci čtyři nohy policistů, kteří od vás vyberou pokutu za překročení rychlosti. Na vaši námitku, že tam nikdo nepracuje, takže to omezení je zbytečné, dostanete odpověď. Nás to nezajímá, my značky neumísťujeme, my jen kontrolujeme jejich dodržování. To ale není pravda, protože před vydáním DIRu se k tomuto vyjádřuje i příslušný dopravní inspektorát policie ČR, takže příslušný policista by se měl starat i o to, zda ta značka je tam odůvodněná, nebo ne. Jenomže to je práce navíc a jak víme, práce unavuje a myšlení někdy bolí. V Německu se například podobné značky po dobu, jenž ztrácejí smysl, zakrývají kusem látky.  

Svého času byla velká akce týkající se bilboardů kolem dálnic a silnic I.třídy. Zejména proto, že z řad občanů již bylo neúnosně mnoho připomínek, jak tyto bilboardy rozptylují pozornost řidičů a jsou nebezpečím pro silniční dopravu. Jaký byl výsledek? Moře peněz, moře času ke zjištění, které z těchto bilboardů byly umístěny bez povolení a ty se musely odstranit. Ty ostatní, jejíchž majitelé si to zaplatili, ty neohrožuji bezpečnost provozu, protože jejich majitel dal příslušný obolus na příslušný úřad a ty všude stojí nadále.

Za vrchol doslova "sprosťárny" považuji udělení všech výjimek pro všechna vozidla MV, PČR a MP i když nejsou označena příslušným symbolem a v průběhu jízdy namají zapnuté výstražné modré světlo, nebo sirénu. Tento zákon nám vytvořil novou "kastu vyvolených", pro které neplatí žádná omezení. Zejména výjimka z používání mobilního telefonu, nebo vysílačky za jízdy pro tyto účastníky silničního provozu. K čemu? Z 95% jezdí policisté (ve službě) ve dvou, takže nevidím jediný důvod, proč by telefon, nebo rdst. nemohl používat spolujezdec. Pokud jede příslušník sám, je to zase z 95% soukromá jízda.

K otázce přestupků a sankcím za ně. K čemu máme "Přestupkový" zákon, který v § 22 definuje přestupky v oblasti silniční dopravy a sankce za ně, když nový zákon sice tento § ve svém znění uvádí, ale ve své podstatě ho nedodržuje. Porovnejte si znění zákona o přestupcích a sankce s ustanoveními a sankcemi podle nového zákona o provozu na pozemních komunikacích. Každý vrah, lupič, nebo jiný odsouzený byť na 12 let má právo po uplynutí poloviny trestu, požádat o podmíněčné odpuštění zbytku trestu. Ne tak novodobý nevolník řidič. Potrestáme ho odebráním řidičáku za 12 bodů na dva roky, může si požádat o vrácení ne po roce, ale po dvou létech. Proč má vůbec o to žádat, když stanovená doba již uplynula? Proč mu ten řidičák není navrácen automaticky, tak jak je vrah automaticky po odpykání trestu propuštěn na svobodu, aniž by o to musel žádat. To je ten blbeček, který 5x špatně zaparkoval, jednou zapomněl rozsvítit a jednou zapomněl doma doklady, protože si ráno ve spěchu vzal jinou bundu, opravdu horší než podvodníci, lupiči a vrazi?

Každý jiný zaznamenaný přestupek je po čase z evidence vymazán. Dokonce i trestné činy, jsou po určité době, stanovené zákonem zahlazeny. Ne tak dopravní přestupky. Ty má každý řidič v registru zaznamenány na věčnost. Takže i po 20 létech vzorného ježdění, když pak uděláte nějaký přestupek, každý policista se podívá do registru a vytáhne na vás všechny vaše hříchy z minulosti před 20 léty. Možná se mýlím, ale ve stávajícím zákoně jsem nikde nenašel ani slovo o tom, že registrované přestupky jsou automaticky, po době stanovené zákonem, z registru vymazány.

K závěru jen pár slov.Nám všem nevadí, že byl nějaký zákon vydán. Kdo má opravdový zájem o zklidnění a dobré fungování silniční dopravy ví, že podobný zákon byl nutný. Nám vadí především obsahová stránka a celkové pojetí tohoto zákona. Nám vadí to, že zákon udělal z občanů-řidičů skupinu bezprávních lidí a z policistů a úředníků vytvořil novou vrchnost s takřka absolutním právem nad osudem těchto novodobých "nevolníků".

Takže ne jen nějaké "kosmetické změny", ale ve své podstatě ze 60% to není zákon ale paskvil. Jsem přesvědčen, že s mými názory bude souhlasit každý, kdo auto používá ne k tomu, aby se nechal odvézt s modrým majáčkem na raut spojený s festivalem v KV, ale jako výrobní prostředek pro svou práci, prostředek sloužící k tomu, aby se denně dostal do práce, včas na obchodní schůzku, prostě ke svému dennímu používání.

Více o této problematice můžete najít na www.blog.sms-praha.cz

19 Tahac Tahac | 28. září 2007 v 3:31 | Reagovat

Pane Vladimíre! V lecčems se s vámi dá souhlasit, ale nezáviďte prosím vás policistům třeba to, že mohou používat telekomunikační prostředky za jízdy. Je to dětinské... Na vaši trapnou poznámku, že samotný policista ve služebním voze jede soukromě, nebudu snad ani reagovat, mám totiž úctu ke starším generacím. Jenom vám doporučím, abyste se za každou cenu nepouštěl do témat, o kterých toho evidentně moc nevíte.

Přeji hezký den.

20 Vladimír Vladimír | E-mail | Web | 1. října 2007 v 15:59 | Reagovat

Pane Tahaci,

nezávidím policistům to, že mohou používat komunikační prostředky za jízdy, ale nevím, proč je tedy nesmí používat ostatní řidiči. Jaký je rozdíl v osobě řidiče telefonujícího za jízdy, zda je to policista, nebo civilista? Víte, mne kupříkladu přímo fascinovalo, když řidič osobáku za použití telefonu (byť jen na 10 vteřin, aby volajícímu řekl, "nemohu mluvit, ozvu se") spáchal do nebe volající přestupek, ale například řidič autobusu MHD v městském provozu, který má tzv. "za zadkem" 100 cestujících, klidně používal za jízdy vysílačku, když ho zavolal dispečer. To nikomu nevadilo.

K Vaši poslední poznámce, stran mého pouštění se do témat, o kterých asi moc nevím, opravdu nerozumím. Zda jste měl na mysli celkově téma silniční dopravy, nebo jen otázku poznámky stran možných soukromých cest policistů. Milý pane Tahaci, možná byste se divil, co vše o práci policie vím a ne jen z doslechu, nebo nějakých drbů. Ne všichni civilisti byli vždy civilisty a ne všichni důchodci byli celý život jen důchodci. Z 98% jsme před důchodem pracovali a já například posledních 35 let v odvětví silniční a městské dopravy.

21 Tahac Tahac | 20. října 2007 v 12:02 | Reagovat

Pane Vladimíre!

Tím jsem měl na mysli vaše tvrzení, že když je policista sám, jedná se z 95% o soukromou jízdu. To je blábol, který jste sebral nevím kde.

22 milan milan | E-mail | 2. října 2008 v 20:30 | Reagovat

zrusil bych bodovvy seznam anebo ho zmirnil  protoze se uvazuje o zruseni postihu zakonu o tom ze kdo nema ridicak prestane platit zakon ze to je trestny cin ale jen prestupek -to pak znamena ze kdo nebude vlastnit ridicak muze jezdit kdykoliv a nic se mu nestane a kdyz bude mit ridicak muze kdykoliv o nej prijit a jeste ho zavrou a ten co nema nic bude na tom ok tak to je volovina

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama