Policejní prezidium chce vybavit policisty detektory na drogy

29. ledna 2007 v 8:00 | ČTK |  Doprava
Policejní prezidium chce všechny dopravní a pořádkové policisty vybavit detekčními přístroji, které odhalí, zda řidič nepožil nějaké psychotropní či omamné látky. Objednat je chce do letošního června, uvedla dnes televize Nova.

Někteří policisté už detektory začali zkoušet. Jsou schopny do deseti minut odhalit drogu v těle. Kroměřížští policisté je podle Novy použili poprvé minulou sobotu a byli úspěšní. Odhalili mladíka, který způsobil pod vlivem omamné látky dopravní nehodu. Podezřelé bylo policistům jeho chování. Detekčními prostředky na zjišťování požití alkoholu však nezjistili nic.
Detektor se dá podle Novy přirovnat k těhotenskému testu a podobné je i jeho ovládání. Řidiči se pouze setře pot a odeberou sliny. Test je však pouze orientační a podezřelý řidič musí ještě absolvovat vyšetření.
Řízení pod vlivem omamných a psychotropních látek je od loňského 1. července trestným činem. Přistiženému řidiči hrozí až jeden rok za mřížemi. Pokud způsobí v tomto stavu dopravní nehodu, může jít do vězení až na tři roky, uvedla televize.
Super, zase bude o něco bezpečněji.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Monika Monika | E-mail | 8. února 2007 v 19:03 | Reagovat

No tak to je dobra sprava

2 Helena Helena | E-mail | 10. února 2007 v 0:45 | Reagovat

Tak to bych neviděla až tak jasně, protože i plynová chromatografie vykazuje určité procento falešně-pozitivních výsledků, natož  jednodušší testy, takže i toto opatření se pravděpodobně ukáže jako horší než lepší, protože opravdu pozitivní lidé se budou vymlouvat na "chybu" zatímco lidé kteří budou mít výsledky falešně pozitivní budou nespravedlivě stíháni.

3 Sonny Sonny | 10. února 2007 v 12:25 | Reagovat

no už aby to bylo

4 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 10. února 2007 v 19:09 | Reagovat

Heleno, já to zas tak špatně nevidím ... pokud budu předvědčen, že jsem obviněn neprávem, vyžádám si stejně jako u pozitivního testu na alkohol, odběr krve.

Vidím to jako dobrou pomůcku. Jel jsem z loňského czechteku za blbcem, co měl problém stíhat svět kolem něho a místní hlídka ho nechala v klidu odjet, protože nic nenadýchal ... na relativně široké silnici jel 40, prostředkem a když proti němu jelo auto, musel zastavit. na takové případy je ten tester k nezaplacení.

5 Helena Helena | E-mail | 10. února 2007 v 22:52 | Reagovat

Dobrá pomůcka to snad bude, jen záleží na kvalitě těch testů. Přece jen pro někoho, kdo by měl ten test falešně pozitivní je to velké zdržení, nechat se odvézt na odběr krve.Pokud budou falešné nálezy minimální, tak to bude fajn, všechno závisí na tom, jak budou ty testy kvalitní. Kdyby ho policie používala jen v takových případech jak popisujete, tak by to bylo úžasné. Jen se bojím, že u těch policistů, kteří budou chtít splnit denní limit to bude jen další pomůcka využívaná i na základě běžné silniční kontroly, v případě, že nebudou moct nic jinýho najít.

6 Sonny Sonny | 11. února 2007 v 13:31 | Reagovat

no já si myslím že to bude super věc a neřekl bych že by ten test hodně špatně ukazoval. Třeba jen tady po Příbrami jezdí sposta feťáků kteří nepijou a když je zastaví hlídka tak jsou na koni protože vědí že jim nikdo nic nedokáže. Rozhodně si myslím že to je konečně krok správným směrem.

7 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 11. února 2007 v 16:41 | Reagovat

Heleno, žádná nekalá pomůcka to být nemůže. Pokud jsem drogy nebral, nevidím důvod, proč bych měl být trestán. Vím, že jsem čistej, tak si vyžádám odběr. Pokud to někdo přejde, tak je blbej. Přeci se nenechám pokutovat (a tady nejde ani tak o pokutu, jako o trestný čin) za něco, co je nesmyslné.

JJ Sonny, přesně tak. Smažka, co nestíhá je stejně nebezpečná jako ožrala. Tyhle testy tu měly bejt už dávno :)

8 Sobol Sobol | 11. února 2007 v 22:49 | Reagovat

Tomáš L.: A rekni mi jak to chces resit, kdyz si treba v patek zahulis, v sobotu te chytnou pecky a budes mit test pozitivni. hmm??

9 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 12. února 2007 v 9:59 | Reagovat

Sobol: Stejně, jako se řeší zbytkovej. S menším trestem nepočítej, pochybuju, že se současná vláda domluví na legalizaci ...

10 Miras Miras | 13. února 2007 v 16:05 | Reagovat

Paní nebo slečna Helena už zase pochybuje: jen aby toho ti zlí policisti zase nezneužili... Už zase budou šikanovat nebohé nevinné lidi !

11 Helena Helena | E-mail | 14. února 2007 v 23:23 | Reagovat

Dobře, uznávám že od platnosti zákona jsem i já víceméně nespravedlivě zaujatá proti policistům. Do teď to tak nebylo ale jako řidičce z povolání mi nový silniční zákon tak ztrpčuje život že už každá maličkost, která by mi  mohla byť jen hypoteticky a ne o tolik omezit mi vadí.( Pokud už v tuto chvíli nejsem nezaměstnaná, několikrát jsem už po magistrále jela rychleji po nainstalování kamer.)

12 Miras Miras | 15. února 2007 v 18:02 | Reagovat

To je zvláštní, já jezdím podle předpisů a nějak zvlášť mi to život neztrpčuje...:-)

13 Helena Helena | E-mail | 15. února 2007 v 19:41 | Reagovat

To máte štěstí, ale jsou lidé, kterým ano. Četla jsem někde v diskuzi názor ke kterému se připojuji. Já podle předpisů jezdím jak kde. U přechodů, škol a rizikových úseků ano, na dálnicích a širokých okreskách ne. Jezdím tak už 8 let a nikdy jsem žádnou nehodu nezpůsobila, přesto že po dálnici jsem jela nejvíc 240km/h. Průměrně po dálnici jezdím 190 km/h., pokud není provoz, při předjíždění vždycky výrazně zpomalím, kdyby řidič kterého předjíždím udělal něco nepředvídatelného.Ráda jezdím a jízda pro mě znamená odreagování, přesto že jsem řidič z povolání ve volných dnech si většinou vyjedu někam na výlet autem. Takový zákon mi absolutně zkazí radost z jízdy- tím muset se pořád soustředit na rychlost.Překročení rychlosti není pro zkušené řidiče nic rizikového a shledávám vysoké pokuty a dokonce ODEBRÁNÍ řidičského průkazu za nepřiměřený trest. ( Např. s tresty za alkohol by klidně mohly být i přísnější.)

14 Miras Miras | 15. února 2007 v 20:24 | Reagovat

A dřív snad nebylo omezení rychlosti ? Jak jste jezdila dřív? Taky rychle, akorát jste se nebála pokuty,co? Děkujte sobě, protože díky takovejm, jako jste vy, ten novej zákon vznikl. Ne každej je dobrej řidič, jako zřejmě vy, a přesto jede 240, nebo 190 a pak když je nehoda, tak to je pěknej mazec. Jak chcete, aby zákon posoudil, kdo tuhle rychlost zvládne a kdo ne? to je přece nesmysl a pro bezpečnost ostatních tu nějaká omezení být musí. Vy si jezděte  jak chcete, ale až přijdete o papíry, nebo dostanete vysokou pokutu je to jen v pořádku - věděla jste to. Jestli vás baví jezdit rychle, choďte si někam na okruh a ne do provozu, ohrožujete totiž ostatní...

P.S. Chtěl bych vás vidět, jak byste reagovala ve 190 nebo 240 na nějakou mimořádnou situaci, která by vznikla před váma...

15 Helena Helena | E-mail | 16. února 2007 v 0:41 | Reagovat

Dřív omezení rychlosti bylo, v podstatě stejné jako dnes, dřív jsem jezdila úplně stejně jako teď, tzn. pokuty jsem se bála, akorát to byla pokuta, kterou jsem byla schopná zaplatit.Pokud (snad ne) dostanu pokutu dnes a to nejen za rychlost, pravděpodobně jí nezaplatím, protože na ní nebudu mít a po té mi exekutoři zabaví vybavení bytu, které ani celé nepokryje tu pokutu a nakonec mě kvůli nedoplatku pokuty zavřou co mi připadá nespravedlivé, za jedno provinění několik trestů..Nejsem výborný řidič, jen neustálým procvičováním, jako u čehokoliv jiného jsem se v řízení zdokonalila natolik, že jsem schopná jet mnohem rychleji než povoluje zákon, ale jen na dálnici, nebo na okresce, ale jen na takové, která je široká a v nutném případě se vejde za krajnici ještě třetí auto. Všude jinde, o městech a vesnicích nemluvě jezdím podle svého uvážení, tzn.častokrát ještě nižší rychlostí, než udává zákon, tj. u škol, u přechodů pro chodce atd. 240jsem jela jen jednou, na krátkém úseku kde jsem jela sama a jen na zkoušku, 190 km/h jedu jen když není jiné auto v dohledu, na 150km/h zbrzdím vždy při předjíždění, kdyby předjíždění řidič zareagoval nepředvídatelně, stihla bych zareagovat.Znáte nějaký okruh, kde by řidiči nejezdili na relativně krátké trati kolem dokola? ve 150KM/H plus mínus nějaký ten km reaguji vždycky stejně, na mimořádnou situaci jsem už musela reagovat nesčetněkrát, např. náklad, padající z kamiónu, jízdní kolo, spadlé ze zahrádky auta jedoucího přede mnou přímo mě do cesty, člověk nebo zvěř  přebíhající přes silnici a to jsou jen některé situace, které se mi staly a reaguji na ně automaticky tak jak je potřeba- prudké brzdění, přidání plynu a prokličkování mezi auty, objetí aut po krajnici, nebo kombinace všech těchto situací.Každopádně jsem za 8 let nezpůsobila jedinou dopravní nehodu, zato jsem se účastnila asi 12 dopravních nehod cizím zaviněním a ani jedna nebyla zaviněna vysokou rychlostí, jen nezkušenými řidiči. Nikdy jsem neohrozila ostatní účastníky provozu a kdyby ano,l jsem připravená nést následky ale dokud nikoho neohrozím, nikdy s tím nebudu souhlasit .Tzn. nepřipadá mi v pořádku- opakuji- zaplatit vysokou pokutu a ještě přijít o řidičský průkaz.Dva tresty za jeden prohřešek? Vím že zákon nedokáže rozlišit mezi řidiči, kteří provoz doopravdy zvládají i při vyšších rychlostech a řidiči, kteří i při dodržení rychlosti ohrozí všechny okolo, ale proč tedy nedávat hodně přísné tresty jim( těm kdo zaviní dopravní nehodu na základě nezpůsobilosti řídit) a dávat je i dobrým řidičům? Pro ty by stačil trest jeden.

16 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 16. února 2007 v 9:26 | Reagovat

Heleno, od začátku jsem proti bodovému systému, ale nad tím, co od vás poslední dobou čtu jen nevěřícně kroutím hlavou.

Nebudu psát co všechno se mi honí hlavou, napíšu to stručně...

Pokud nemáte na pokuty, nejezděte 190. Pokud vám přijde pokuta za rychlost, a vy budete řešit jak jí zaplatíte a nadávat, jaký jsou to s...,  atd, tak je to zcestné. Nadávat pak můžete jen sobě. Neříkám že já jezdím na dálnici podle pravidel, ale na 190 si netroufnu, protože češi nekoukají za sebe. navíc 190 je dost na hraně.  Jsem pro zvednutí rychlosti, ale někam na 160 ... několikrát jsem jel v německu na tříproudovce cca 180-200 a i přesto, že mají neomezenou rychlost už dlouho, jsou to neskuteční vidláci a je to o hubu ... tady by se při povolení této rychlosti zabilo nespočetněš lidí. ... co se týče ještě těch peněz, sice říkáte, že nebudete mít na pokuty, ale máte auto, co jede 240 a dokážete ho uživit? To je trochu nepoměr.

Dva tresty jsou blbý, ale paradoxně je to logické.

Co je v dnešní době nejvetší trest? Prachy. Jenže jsou lidi, pro které to trest není. A proto jsou body, a potom, co člověk o body přijde, končí. Takže bodový sytém ANO, jen né tak drsnej.

17 Helena Helena | E-mail | 16. února 2007 v 15:21 | Reagovat

Já nejezdím 190km/h všude, jen na jedné dálnici, kterou mám projetou a znám tam každou zatáčku a to ještě jen když není provoz. Pokaždé když dojedu auto zpomalím. Řítit se 190 nepřetržitě rizikové na českých silnicích nebezpečné je, máte pravdu, každou chvíli mi někdo naráz bez blinkru vjede do cesty. Jenže s tím pořád počítám a jedu tak abych stihla zareagovat.Jinak po dálnici jezdím většinou okolo 160km/h Také neříkám aby se bodový systém zrušil, jen od základu předělal. Překročení rychlosti je pořád jen překročení rychlosti a dostat za něj hned 3-násobný trest - body pokuta řidičák, téměř identický jako někdo, kdo jede zhulákaný tak že téměř nevidí na cestu není v pořádku.To je jen jeden příklad za všechny.Vyrábí se čím dál rychlejší auta, která jsou vyloženě stavěná na vyšší rychlosti a se vší tou výbavou dělanou pro bezpečnost jízdy, protiskluzový systém, abs a desítky dalších zlepšení kombinovaných v jednom voze mi připadá bezpečnější vyšší rychlost v nich, než nižší ve favoritu. Já mám auto 10 let staré a ještě ho nemám splacené- tak jsem si ho mohla dovolit, ale je to výborný motor, dvoulitr benzín.Neříkám, že jsem zase nějaký chudák, ale nemám na to, jen tak za přestupek vysolit 5000. Ten kdo ale má třeba na nové bmw, mercedes,volvo atd.... V takových autech překročíte nevědomky rychlost i o hodně. Člověk se zamyslí, jede automaticky a i velké zvýšení rychlosti v těchto autech není znát. Kolika lidem už sebrali řidičák za překročení rychlosti na místě, přestože to byl jejich první přestupek? Tady o mě vůbec nejde, jde o všechny řidiče v čr. a sebrání řidičáku na místě za rychlost je podle mě největší slabina nového zákona. Navíc na koho neplatí peníze jako trest nebude platit ani nový zákon, na to doplatí jen řidiči poctivý. Takový řidič zkrátka vyndá čtyři 5000, podělí policisty a žádný body nedostane    .A bude si jezdit jak chce dál.

18 Helena Helena | E-mail | 16. února 2007 v 15:25 | Reagovat

Ps: tady zas nejde mě ale o všechny. Když už jsme tenhle zákon okopírovali od ostatních evropských států, měli by jsme také zavést pokuty podle výše příjmů.To je výborný systém který funguje. Já třeba pokutu i když nerada nějak zaplatím ale jsou lidi, pro které je i 5000 najednou nesehnatelná částka.

19 Miras Miras | 16. února 2007 v 15:52 | Reagovat

Ježišmarjá, už jsem to tu jednou zdůrazňoval: 5.000,- Kč není částka, která se pálí lidem jen tak od boku, chápete? Vy tady kolem sebe pořád střílíte takovejma vysokejma částkama, ale ty běžně nikdo nedostává, chápete?

Jinak absolutně souhlasím s adminem, ty vaše příspěvky, potažmo názory, to je děs a běs. Viz příspěvek 15. Už nemám sílu reagovat...

Jinak sebrání řidičského průkazu není podle zákona trest, kapišto?

20 Helena Helena | E-mail | 16. února 2007 v 18:11 | Reagovat

Dobrý, necháme toho, vzájemně se nepochopíme.V podstatě chápu,že vy ani nemůžete se zákonem nesouhlasit, pak by jste tuhle práci nemohl dělat. S těmi pokutami nemáte pravdu. Za všechny dva příklady: předjíždění na zákazu, nebo couvání tam kde není dovoleno je 5000 min. pokuta, kterou vám udělí, 10 000 pak max. Když vám dají průměr, tak jste na 7 500. Podívejte se na tomhle webu na tabulku pokut za přestupky a trestné činy, zjistíte že je to podle zákona spíš jedna z nejnižších pokut.Pokud by tedy orgán v správním řízení nerozhodoval podle svého uvážení. Já jsem u něj ještě díkybohu nebyla, kdyby ale na tabulku nereflektovali a dávali stokorunové pokuty, nikomu by ten zákon zas až tak nevadil. A nebo myslíte policisty, kteří udělí pokutu na místě? Ti opravdu bývají shovívaví a dají v průměru pár korun, nejsou ale všichni ochotní to tak řešit, když by oficiálně neměli. Jinak samozřejmě chápu, že podle zákona sebrání řidičáku není trest, podle mně ale- nebo spíš pro mně je a kdyby a zajímalo by mě, jaký názor by na to měli všichni ti se zabaveným řidičákem, myslím že pro ně je to trest taky a to že zákon to vidí jinak jim moc nepomůže.

21 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 16. února 2007 v 21:50 | Reagovat

Cituji: "vy ani nemůžete se zákonem nesouhlasit, pak by jste tuhle práci nemohl dělat" ... to je blbost žejo? myslíte, že každej policajt souhlasí se všema zákonama? Jejda, to jsme ale vzornej stát, to je na medajli, nemyslíte?

Pochopte, že tady není vztah přestupek - trest + trest + trest, ale přestupek - trest ... jasně, pokuty jsou velký, to chce změnu, ale pokuta + body + řidičák je fér. jen bych řidičák nesbíral za "hovadiny" (typu 2x nezastavení na stopce v noci , nebo i skupiny, kdekdo má dnes pro odečet osobáky jako N1, připojí si větší bržděnej vozejk, hned je z auta souprava a může přijít na 1-2 roky o řidičák - vlastní zkušenost ještě před bodovým systémem) ...

... sebrání řidičáku má ale při alkoholu nebo šílené rychlosti své kouzlo - za předpokladu, že by byly u silnic hlídky by hlídka chytla potenciálního vraha dřív, než způsobí nehodu.

22 Helena Helena | E-mail | 17. února 2007 v 1:27 | Reagovat

Je to blbost určitě:ale  proč mě všichni citujete doslova?: bylo to myšleno tak, že v podstatě( ne ve všech bodech, jen ve většině) musí se zákonem souhlasit, sem tam pro něj nedůležitý dodatek se kterým úplně  nesouhlasí určitě existuje, ale kdyby jako já nesouhlasil s většinou např. silničního zákona, většinu lidí by pustil s domluvou tj. nemohl by dělat práci policajta protože by nesplnil normu - pár přestupků za hodinu, nebo prémie dolů- doslova si ten příspěvek nepamatuji ale určitě jste ho také četl.

Až k ....    .... s vámi jednoznačně souhlasím.

Alkohol- také jednoznačný souhlas.

Šílená rychlost je už téma k debatě. A to, že jsem přiznala, že jednou, v 5.00 ráno jsem chtěla vyzkoušet, kolik jede nové auto, nebo v sobotu v 6.00 ráno a zkrátka vždy když je provoz minimální , kdy je silnice PRAKTICKY PRÁZDNÁ se občas svezu 190 km/h nemusíte proboha automaticky předpokládat že tak jezdím vždy.Proboha, myslíte, že jsem jediná? Jsou desetitisíce řidičů, kteří nedodržují povolenou rychlost, já neznám nikoho, kdo by ji na 100% dodržoval. Právě proto, že se mi každou chvíli stane nějaká nepředvídatelná situace jezdím při

větším provozu pomaleji, abych na ně stihla reagovat- jinak bych byla dávno mrtvá. Vy sám nejezdíte podle předpisů, tzn. to odhaduji na 160km/h na dálnici, což je podle vás rychlost, kterou jste schopen zvládat , aniž by jste kohokoliv ohrozil. Určitě sám sebe nepovažujete za šíleného potencionálního vraha, nebo ano? Mimochodem můžu se zeptat já vás, co máte za auto? Určitě jste podle toho že nejezdíte podle předpisů díky vyšší rychlosti žádnou dopravní nehodu nezpůsobil, tj. určitě jezdíte lépe vybaveným autem, které bez problémů zvládá vyšší rychlosti. TeĎ vám zbývají jen 2 možnosti. Buď se zaleknete a začněte jezdit na 1 km přesně podle předpisů, nebo nebudete jezdit "šílenou" rychlostí, ale jen mírně vyšší, přesto ale pokud by vás pokaždé chytili, po 3. nebo po4.přestupku- podle výše trestů nevím jestli to nemám nazvat kriminálním činem by vám sebrali řidičák jako potencionálnímu vrahovi.(potencionální vrah, mimo jiné znamená i  člověka opilého tak, že nevidí na cestu,) přijde vám správné, že dostanete identický trest jako on? Mě ne, je to něco co se nazývá dvojí metr   na řidiče.   Tzn. pokud nadále budete jezdit vyšší rychlostí než udávají předpisy a budete mít tu smůlu že policisté budou měřit i tam, kde jste s tím obvykle nepočítal, budete srozuměn s tím, že jste přišel o řidičský průkaz kvůli tomu,že jste několikrát překročil o trochu rychlost stejně jako někdo, kdo 2 x jel tak opilý, že kdyby jste se ho zeptal, jestli právě řídí auto, musel by dlouho přemýšlet než by odpověděl a kdo je u mě potencionální vrah narozdíl od střízlivého člověka v moderním autě, který sice překročí povolenou rychlost o 20 km/h, ale který to dělá už x- let a nikdy dopravní nehodu nezpůsobil, vám to skutečně připadá srovnatelné????

23 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 17. února 2007 v 10:22 | Reagovat

Heleno, citoval jsem vás proto, že když někdo něco napíše, ví proč.  A proti tomu, co jste napsala jsem se nemohl neohradit. Ze zdejších diskusí jsem pochopil že je lepší citovat, než se pak hádat kde je jaké slovo.

Co se týče rychlosti a auta ... mám Škodu Octavia II Combi 4x4, 1,9 TDI ... ne ale z důvodu, abych jezdil 190 (tím na vás nijak nenarážím) ale z důvodu, že mám rád živější a bezpečnější auto .. co se týče rychlostí, přesně nejezdím, ale počítám tak nějak s nepsanou 10% tolerancí, abych se do ní vešel. Ikdyž jasně, jsou úseky, kde bych povolil 120 bez obav (příkladem budiž třeba rychlostka Pardubice - Hradec Králové ; Mělník - D8 exit Nová Ves ; atp.) ...

Co se týče dvojího metru, chápu pod tím pojmem něco jiného - je fakt, že je blbý házet ožralu za volantem a někoho kdo 2x nezasraví na stopce do jednoho pytle, ale oba prostě udělali přestupek. To dvojí metr podle mého názoru není.

24 Miras Miras | 17. února 2007 v 13:32 | Reagovat

Přesně, není to dvojí metr, oba udělali přestupek, ten chlast je samozřejmě závažnějsí. To byste takhle mohla v životě porovnávat všechno a nikdy nebudete úplně objektivní.

Já s novým zákonem jako celkem souhlasím. Má hodně much, ale jak slíbili pání poslanci - postupně se vychytají :-) nezbývá, než jm věřit.

Jinak mi nedělá problém dělat policistu, i když s nějakým zákonem nebo paragrafem nesouhlasím. Na Kryštofy a podobné akce už zaplaťpánbůh nemusím, vždycky jsem to nesnášel a měl jsem hrůzu z toho, když se blížil konec a já neměl žádnou pokutu:-). Teď pracuju v civilu a je mi fajn :-))

25 Helena Helena | E-mail | 17. února 2007 v 23:14 | Reagovat

Mirasovi: Taky máte svým způsobem pravdu a kdyby nebylo udělování tolika bodů za rychlost, tzn. 4x o 20 km/h za rok a při vyšší rychlosti dokonce sebrání řidičáku na místě, nevadilo by mi to. Podle zákona to sice trest není, ale pro mě je to daleko nejzávažnější trest, který můžu dostat. A právě tady mi připadá, že ten zákon ujel nejvíc, to mi připadá jako až drzost. Proboha i můj 60- letý otec jezdí mezi mezi městy 120km/h. Jinak předpisy dodržuje a je vyježděnej tak že už víc být nemůže, nikoho tím neohrozí a nedovedu si představit, že by zrovna jemu měli brát řidičák.

Právě kryštofy a tak jsem měla na mysli, tak to věřím, že jste teď víc v pohodě.

26 Helena Helena | E-mail | 17. února 2007 v 23:21 | Reagovat

Tomáši, někde výš jste myslím psal, že nejezdíte podle předpisů, ale jestli jezdíte s 10% tolerancí, tak to by podle předpisů bylo.To se ptám proto, že jestli jezdíte ve skutečnosti tak o 20km/h až o 30km/h a nemáte antiradar, přijdete možná o řidičák taky. To přece není v pořádku, jezdí ( nebo jezdilo) tak 90% řidičů, nikoho tím neohrožovali, novější auta, jako je i vaše oktávka jsou na to vybavený, daleko dřív zabrzdí atd. Je fakt že zákon to nemůže chválit, ale brát za to řidičák? V Praze se třeba doteď taky jezdilo rychleji, předepsanou padesátkou by nikdo nikam nedojel.Po instalaci kamer na řidičáku přijde o řidičák další pěkná hromádka řidičů.

27 Miras Miras | 18. února 2007 v 8:35 | Reagovat

Za rychlost větší o 20 nebo 30 km nikdo o řidičák nepřijde, buďte zase při zemi. Párkrát jsem byl dříva na radaru s našima dopravákama a vždycky dávali toleranci 20 km, tzn. na padesátce stavěli až když jel dotyčnej aspoň 71. To abyste věděli,jaký jsme to my policajti všichni svině....-)

28 Miras Miras | 18. února 2007 v 8:38 | Reagovat

A Heleno, přestaňte už s těma vašema katastrofickejma scénářema hromadnýho sbírání řidičáků, atd. Nic takovýho se neděje,řidiči se už moc nebojej a proč asi?

29 Helena Helena | E-mail | 19. února 2007 v 1:25 | Reagovat

Já jsem nikdy neřekla, že policisti jsou všichni svině.Protože žiju v Praze, setkávám se s policií denně, policisti mě brali když jsem jezdila stopem, setkává,m se s nima všude a např. u kriminálky jsem se nikdy nesetkala s někým kdo by se choval nadřazeně, nebo zle. A u měšťáků nebo dopravky je to tak 50 na 50 jak se říká malí muži s velkým egem jsou všude. Jsou tací, kteří vás od nepatrného přestupku navzdory zákonu pustí s domluvou, ale setkala jsem se i s takovými, kteří využili nejvyššího možného trestu a ještě mi pyšně sdělili, že protože můžou udělit pokutu tolik a tolik, udělujou mi pokutu tolik a tolik tj. nejvyšší možnou.S policistou, který má na všechno vlastní názor si ráda popovídám, zatímco s takovým, který začne každou větu běžného rozhovoru týkajícího se čohokoli "to podle zákona je to takhle a takhle, zákon se na to dívá takhle a takhle nebo podívej se do toho a toho zákon té a té sbírky a tam najdete řešení toho a toho problému",je skoro stejně plodný rozhovor jako se starcem, který každou větu začíná "to za mých mladých let."( což vy ani náhodou nejste, ale Gesvik ano, takhle i naprvní pohled rozeznám dopraváka od kriminálky). Kriminálky si třeba například vážím, dělají záslužnou neoceněnou práci, ale většina lidí to nerozlišuje a hází všechny policisty do jednoho pytle. Já se na ně dívám individuálně.Také jsem se ale setkala s policistou, nemůžu ho popsat jinak než prťavý zrzek- měšták, který mi když nebyl ve službě ohánějící se odznakem prohledával batoh, za to že jsem si zapálila ve vestibulu metra a zastavil ho tam evidentně nadřízený policista, který když mu ukázal jakýsi průkaz zčervenal jak rajče, a řekl mu, ať mě nechá okamžitě být a ať je rád, když se po něm nesvezu.To jsem ale nějak odbočila, jen jsem chtěla říct, že stejně jako u ostatních profesí jsou dobří a zlí policisti.Jestli ti dopraváci dávali toleranci 20km/h , byli to frajeři, ale několikrát jsem už dostala pokutu za 11 až 15km/h navíc od povolené rychlosti. Není policista jako policista, ale Mirasi opravdu ten zákon funguje tak jak ho prezentujou. Alespoň naposledy, kdy jsem četla článek o aktuálním počtu sebraných řidičáků a bylo to 75 000. Pokud ten článek nelhal, tak je to HROZNÉ ČÍSLO.Teď to nemyslím nějak ironicky, ale doopravdy, podle mě, stejně jako já a všichni mí známí se všichni snažili jezdit podle předpisů ale jako Pražáci by jsme přesně podle předpisů nikam nedojeli, na 50km/h na magistrále atd.. , nebo dání přednosti na přechodech, jsou přechody, kde proudí chodci nepřetržitě a tam by řidič, pokud by se nerozjel pomalu tak, aby museli chodci uhnout čekal u toho přechodu ještě večer- tj. další bod  vedoucí k sebrání řidičáku.Pokud to mám říct podle sebe, tak se zkrátka nějakou dobu snažili, ale pak si řekli- tohle už ne, nějak to dopadne, ale po magistrále 50km/ rychlostí nikam nedojedu takže to budu řešit až bude potřeba a začali jezdit v průměru o 20 km/h rychleji, jako já a všichni řidiči, které znám- není jich málo.Jezdíme tak už dlouho, a nikdo z nás tím nikoho neohrozil- tresty ano, ale přiměřené.. Zkrátka si řekli, že budou jezdit tak jako dosud a uvidí se jak to dopadne. Kéž by to byl katastrofickej scénář a po tom co začal platit novej zákon všechno probíhalo dál jako kdyby platil starý,ale nemyslím že je to tak.Teď to znova není ironie, ale pravda- mám tolik práce, že dokud se nezačne dít něco, co se týká přímo mě, podle mě jedna politická strana jako druhá, ať si každý dělá co chce a já si to budu dělat také,nejsem žádný rebel ale kdyby mi sebrali řidičák tak mi sáhnou na možnost obživy a nebudu se mít čím živit jako kurýři, řidiči autobusů, metra, taxikáři, kamioňáci, atd. atd. ......  a to už se nás všech týká a hodně.

30 Helena Helena | E-mail | 19. února 2007 v 1:40 | Reagovat

PS: já sama jsem už prakticky bez řidičáku, na magistrále nainstalovali kamery a já tam jezdila 95km/h min. 10X, protože jsem nevěděla že tam jsou a jen čekám kdy mi to přijde.

31 Miras Miras | 19. února 2007 v 16:58 | Reagovat

Ty rychlosti na magistrále jsou chyba města, měli by tam dát dopravní značky umožňující jet vyšší rychlostí, ale asi maj moc práce.:-)

32 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 19. února 2007 v 22:08 | Reagovat

Spíš bych řekl, že si buď někdo sedí na vedení, nebo chyběj prachy v kase.

Celá akce zvyšování rychlostí byla fraška. Průmyslová má stále padesátku, na Chlumecké (sm. Náchodská ; R1) začíná sedmdesátka v místě, kde bych případně padesátku nechal (u konečné metra Černý Most se neustále motají auta a lidi) a v místě, kde není ani noha (de facto úsek od křižovatky Broumarská/Chlumecká - metro Rajská zahrada až zmíněná konečná stanice Černý Most) je padesátka - na druhé straně (sm. do města) to chápu, jsou tam prodejny, ale směrem ven není nic. ... a takových míst je mnoho...

33 Helena Helena | E-mail | 19. února 2007 v 22:59 | Reagovat

Přesně tak, já tam jezdím každodenně, nevíte někdo jak je to s těma kamerama? Někde jsem slyšela že ze začátku jsou jen na zkoušku a na ostro pojedou až příští měsíc. Jestli to není pravda, tak sbohem řidičáku a ahoj celoživotní splátky..... Protože tím, že jezdím tak hodně, jezdím na známých místech automaticky a kamer jsem si všimla až před týdnem, tzn, každodenně tam i zpět, někdy i 2x  v průměru o 20km/h víc.

34 Miras Miras | 20. února 2007 v 6:30 | Reagovat

Helena: To asi teda moc naspořeno nemáte :-))) A nesejčkujte furt, přijde mi, že jste strašně negativně založený člověk, kterej bere ty nejhorší varianty jako automatický...

35 Helena Helena | E-mail | 20. února 2007 v 17:54 | Reagovat

To nemám, spoření mi moc nejde:) A víte, že máte pravdu? Nejhorší na tom je, že se mi ty nejhorší varianty vždycky vyplní, a nebo je to ještě horší než jsem čekala....

36 jou jou | 22. února 2007 v 22:48 | Reagovat

a co studenti?

37 jou jou | 22. února 2007 v 22:50 | Reagovat

reknete mi prosim nekdo za jak dlouho teda vyprcha joint?

38 Helena Helena | E-mail | 23. února 2007 v 0:03 | Reagovat

Studenti maj v zásadě několik možností. Striktně dodržovat předpisy a řídit, neřídit, chtít sobě a ostatním dokázat jak výborně jezdí jako chce většina lidí v jejich věku a taky to dělat- přijdou o řidičák dřív než ho dostali,jezdit a přepisy nedodržovat tzn.přestat studovat a začít pracovat aby měli na pokuty. :) no a jako u všech podobných látek včetně alkoholu to závisí na kvalitě a toleranci každého člověka(tzn. někoho opije 1 pivo a někoho neopije 15) tzn. je to relativní. :)

39 Miras Miras | 23. února 2007 v 16:08 | Reagovat

Heleno, už zase ten váš negativismus... Buďte už sakra normální. Stačí, když bude jezdit normálně jako člověk a nemá se čeho bát. Já už z vás mám fakt dost.

A s tim alkoholem nemáte pravdu, nejde o to,  kolik vás toho opije, ale o to, abyste neměla nic v krvi a to je rozdíl. To, že se někdo cítí "v pohodě" s alkoholem v krvi a řídí, pro něj není omluva.

40 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 23. února 2007 v 20:09 | Reagovat

jou: studenti nebo pracujicí, ono je to fuč :) co se týče jointu, musíš na doktory, a i tak to bude dost individuální ... otázka jak to bude reagovat, jointa máš v krvi tuším ještě 2 měsíce. Otázka kolik toho bude ve slinách a potu. Ale co si budem povídat, to, žes hulil před týdnem neukecáš, protože legalizace je v nedohlednu.

Heleno, váš příspěvek mě pobavil (myšleno dobře), hlavně když si to vezmu ze svého pohledu - student a řidič, co jezdí spíš podle citu a rozumu, než podle rychlostních značek :)

41 Helena Helena | E-mail | 24. února 2007 v 23:49 | Reagovat

To Miras:úplně s vámi souhlasím v tom, že by nikdo řídit neměl s alkoholem v krvi a když už řídí body jsou na místě, je to jeho problém. Připadalo mi ale, že se ten týpek jinými slovy ptal na to, když bude kouřit trávu, za jak dlouho mu vyprchá z těla aby mohl  řídit beze strachu z pozitivního nálezu( pokud se ty testy na drogy týkají i marihuany.)Takže jsem mu podle pravdy odpověděla, že to je u každého člověka jinak a mimo jiné to závisí i na kvalitě marihuany.Třeba bude jezdit normálně, ale on zkrátka v kouří trávu a ptal se za jak dlouho po jointu může sednout za volant. Pesimista jsem už od přírody ale v tomhle směru jsem liberální. Ať si každý bere co chce, alkohol je pro zdraví kolikrát nebezpečnější než měkké drogy a pokud je nebude kombinovat s řízením, tak proč ne.

42 Helena Helena | E-mail | 25. února 2007 v 0:01 | Reagovat

To Tomáš L. až budu mít víc času, zjistím to s tím jointem přesně v závislosti na té které testovací metodě( některé jsou mnohem přesnější než jiné), je to dobré vědět a mám literaturu prakticky ze všech oborů, jen mít čas si k tomu sednout a vyhledat to.Chtěla jsem za to dát smajlíky, jen se tady nezobrazili - :) mělo to být myšleno ironicky,právě že to znám až moc dobře, studenti, nebo kdokoli kdo má čerstvě řidičák se většinou aby se předvedli snaží jet maximální rychlostí, od 18- letých stopařů si někdy vyslechnu až zkazky ( podle mě dost přibarvené- tohle je ta nejdivočejší co jsem slyšela), jak si s favoritem, když ujížděli před policií skočili ze silnice na pole a tak policistům kteří se báli je následovat ujeli.Až časem, když se setkají s pár nepředvídatelnými situacemi nebo dokonce po bouračce zjistěj, že je kolikrát lepší zvolnit.Tak je to ale u všech mladejch lidí a myslím že to tak bude i dál.

43 Miras Miras | 25. února 2007 v 7:26 | Reagovat

for Tomáš L.: Tráva se dá najít v krvi i po čtvrt roce. To ale neni smyslem toho testu. Ten test pouze zjistí, jestli je člověk ještě pod vlivem, nebo má v krvi větší množství. To znamená, že dva dny po jointu ten test bude negativní. A jinak - samotné užívání drogy není trestné.

for Helena: Výjimečně se shodnem :-) Já jsem taky toho názoru, ať si každej smaží co chce, ale nesmí tim zasahovat do práv ostatních. Tím mám na mysli, že těžký feťáci kradou a páchají tr. činnost. Marihuanu bych ne legalizoval, ale dekriminalizoval, což se u nás občas děje, ale zase to záleží na lidech.

44 Helena Helena | E-mail | 26. února 2007 v 22:25 | Reagovat

To Miras: Neznám přesně typ  testů, kteřé budou používat policisti, ale třeba u testů na barbituráty( kamarádka je zdravotní sestra z oboru) záleží výsledek na metabolismu toho kterého člověka- třeba plynová chromatografie ukáže pozitivní výsledek 4 až 9 dní po užití, zatímco testy z moči 2 až 6 dní.Tzn. například u marihuany by to vlastně nebylo spravedlivé,druhý den kdy už nepůsobí by se ještě zobrazil?Možná u člověka s pomalým metabolismem, který navíc přijímá málo tekutin i třetí?

45 mončaa mončaa | 19. března 2007 v 17:50 | Reagovat

jo už aby to bylo.ale znám pár lidí kterým to neni příjemnýý.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama