Střelci v tuning, resp. tuzing autech

24. října 2006 v 12:35 | TL |  Doprava
Poslední dobou mi začíná připadat, že "borci ve vytuněných pekáčích" představují několikanásobně větší hrozbu, než řidiči, kteří jedou 120 km/h mimo obec.

Tímto článkem se nechci dotknout komunity lidí, kteří mají rádi tuning. Pouze několika jedinců, kteří si tuning pletou s tuzingem a silnici se závodní dráhou. Článek není myšlen globálně, ale spíš individuálně.

Malé ego = velký rámus a šílená jízda

Nepatřím ke starší generaci, takže si myslím, že můj názor je vcelku objektivní. Stejně tak, jako se předpokládá, že jsou lidé (především dámy) soudní ve výběru oblečení, měli by být (především) pánové soudní ve svém tuningu (i tuzingu).
Pokud ale někdo svým malým egem ohrožuje bezpečnost ostatních, byl bych pro trest smrti. Zdrovna včera večer jsem potkal jednoho takového frajera, jel z kopce do Velkých Přílep směrem od Kralup zhruba 140 km/h a nezpomalil ani na úrovni prvních baráků. Nevím, zda měl za cíl rámusem z výfuku zbudit celou obec, nebo svou rychlostí někoho zabít (kousek za prvními baráky je zatáčka, za ní škola , přechod a docela frekventovaná křižovatka - kdyby z některého baráku někdo vyšel, nebo šel někdo z autobusu na přechod, šílenec by neměl šanci zareagovat)
Prosím, pokud patříte do této skupiny lidí, zvyšujte si ego na místech k tomu určeným (Brněnský okruh, různé srazy, namrzlé pole daleko od civilizace, ...)

Co je tuning?

Tuning je slangový výraz pro vzhledové nebo výkonnostní vylepšení nějakého stroje, nejčastěji používaný ve spojení s automobily a počítači. Anglické slovo tuning znamená přizpůsobování, ladění.

Tuning vs. Tuzing

U automobilů se velice často používají také úpravy, které nemají na výkon motoru či jízdní vlastnosti žádný vliv (či v horším případě vlastnosti zhoršují). Takové úpravy se někdy (s hanlivým nádechem) označují jako tuzing, jelikož někteří fanoušci tuningu tvrdí, že označení "tuning" si zaslouží pouze úpravy směřující k vylepšení funkčních vlastností, nikoli pouze vzhledu. Jelikož jsou však vylepšení vzhledu obvykle výrazně jednodušší i levnější než funkční tuning, jsou také výrazně běžnější.
Fenomén tuzingu se v Česku objevil pravděpodobně v 70.letech minulého století, kdy byl automobilový trh extrémně omezen a na silnicích se objevilo jen několik málo druhů vozů. Někteří z majitelů pak jako výraz touhy po odlišení začali na svoje auta montovat různé doplňky - šachovnicové samolepky na dveřích, liščí ocasy na anténách apod.

V 80. letech minulého století se fenomén začal rozšiřovat a objevovaly se i další vymoženosti jako např. kožešinový potah na volant. Kromě doplňků vizuálních vzniká i celá řada vylepšení kutilských, např. se tradovalo, že pokud se do sání motoru Š120 přidá ventilátor, motor bude lépe táhnout.
Některé obvyklé tuzingové doplňky a vylepšení

stroboskopy (krátce blikající světla různých barev, nejčastěji se vyskytují v blinkrech či předních světlech) , LED (svítivé diody - obvykle modré, vyskytující se na různých místech, nejčastěji v interiéru vozidla) , neonové trubice (montují se na podvozek, používají se k osvětlení vozovky pod projíždějícícm vozidlem) , samolepky (na různých místech - čím více, tím "lépe") , přítlačná křídla (obvykle se nejedná o funkční tuning, neboť při běžných jízdních režimech neposkytují žádný dodatečný užitečný přítlak; někdy jsou dokonce montována na vozidla s přední hnanou nápravou, kde její přítlak snižují) , laděný výfuk (jediným významným účinkem je obvykle pouze výrazné zvýšení hlučnosti) , protažení blatníků směrem dolů (snižuje množství vzduchu pod vozidlem a tím i jeho přilnavost - pokud se jedná o protažení blatníků na přední masce. Často se však lze setkat i se zakrytováním zadní části vozidla, což způsobuje vibrace, drnčení, velmi nebezpečná úprava.) , zavařené kliky dveří (nebezpečná a nepovolená úprava, podle tuzérů výrazně zlepšující vzhled vozidla)
Zdroj textů o tuningu / tuzingu: Wikipedia.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 vole vole | E-mail | 18. prosince 2006 v 8:36 | Reagovat

ty ses akorat dalsi zavistivec co ma pred barakem oprejskanou skodofku a nemuze prenest to, ze nekdo chce mit autocko vysperkovany a jiny nez ostatni.... o tunningu ocividne vis uplny kulovy.

2 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 18. prosince 2006 v 17:30 | Reagovat

V garáži mi stojí škodovka, to máš pravdu. Konkrétně Octavia II Combi, 4x4 TDI, do plný výbavy chybí jen kůže.

Tuning je fajn věc, jak píšu, líbí se mi, ale to, že si někdo narve na pekáč široký gumy, který na to auto ani nejsou povolený, navíc si je podloží, aby mu čuměli co nejvíc ven, a pak mu to auto plave, to je teda frajeřina :)

Aneb Tuning stojí prachy, a to co jezdí po silnicích je v 80% tuzing ... a ještě dost nebezpečnej.

3 Pro Tomáše L. Pro Tomáše L. | 19. prosince 2006 v 17:24 | Reagovat

Máš recht....

4 new new | E-mail | 21. prosince 2006 v 13:45 | Reagovat

normal cars is SHIT,    TUNING IST BEST -

MAM DOMA VYTUNĚNÝHO SHELBYHO A RAD BYCH SI TO S TIM TÍPKEM CO PISE TENDLE CLANEK ROZDAL A CHCI VIDET JESTLI BY ME DOSTAL (BUZERANT JEDEN)

5 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 21. prosince 2006 v 16:33 | Reagovat

Wow, tak tupá skupina tu na blogu ještě nebyla -- moc se omlouvám těm gramotným a těm, kteří dělají tuning a né tuzing.

Začal bych popořadě. Cars jsou množné číslo, proto "are", ne "is". stejně tak "shit" je pro jednotné, auta jsou množné č., proto "shits". A nakonec, "ist" je hovadina, asi myslíš "is the" ... když neumíš anglicky ani základy, nepoužívej ji. Češtinu ti kritizovat nebudu, pak by ses nemohl vyjádřit vůbec :)

Pokud máš opravdu Shelbyho, může tě hřát u srdce pocit, že bys vyhrál. Navíc si můžeš mastit ego hned dvakrát. Někoho hřeje u srdce inteligence, jinýho shelby. Paráda, shelby je krásnej, přeju ti ho. Pokud ne, je mi tě líto. Jednak, že si mastíš ego pouze na svých snech (což hraničí s pocity méněcennosti), a jednak, že si nemůžeš kompenzovat své nedostatky silným autem.

Never mind, go ahead! Sursum corda!

6 hyblis hyblis | E-mail | Web | 29. prosince 2006 v 11:32 | Reagovat

Dobry :o)))

7 drnic drnic | E-mail | 1. ledna 2007 v 16:41 | Reagovat

Tomáš.L: Zdravím tě. Tvýho názoru si vážím a nic proti němu nemám, máš právo se vyjádřit a je dobře že to děláš. Ale jednu věc nechápu, proč vyzdvihuješ přestupky tunera. To co ty píšeš dělají i řidiči sériových aut, takže nechápu proč se navážíš na tunery.

8 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 1. ledna 2007 v 18:17 | Reagovat

drnic: Díky za komentář. Pointa blogu je především publikovat myšlenky ... tím se blogy odlišují od časopisů. V tomto příspěvku jsem publikoval myšlenky několika dní v tu dobu. Do tuneru se nenavážím, před tunery mám respekt (ale ne před tuzery). A to, že se navážím do 2 nepříliš chytrých lidí, to je mi líto, ale jinak jsem jim odpovědět nemohl.

To, jestli sedí za volantem prase nebo ne, není otázka auta, to souhlasím. Ikdyž co si budem povídat, když vedle sebe chytnu na semaforech normálního kluka s bavorákem, zkoušet nic nebude. Pokud to bude "tuzer", zkoušet to bude a většinou mu to nevyjde. Pokud to bude tuner, nepotřebuje to zkoušet, protože je mu jasný, že má na profi součástky a na věcích pod kapotou nešetřil - narozdíl od tuzera, co má na vejfuku širokou trubku, co si doma svařil, a říká jí laďák.

9 drnic drnic | E-mail | 2. ledna 2007 v 10:08 | Reagovat

Tomáš L: Tak to je v pohodě, když se navážíš jen do dvou méně chytrých. Já jen říkám že to není zrovna fér. Samozřejmě že jsou černý ovce, kteří kazí pověst tunerům ale myslím si že je jich menšina a kdo to dělá tak si neváží svého auta a hlavně života.

10 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 2. ledna 2007 v 12:44 | Reagovat

drnic: ale vždyť tu jde použít jednoduchá rovnice.

Nadpis je "Malé ego = velký rámus a šílená jízda" ... pokud tvoje (jako né Tvoje, ale obecně něčí) auto nedělá rámus jak kr..a a ty nejedeš jak prase, de facto se tě to netýká. Pokud jo, pak je ten článek přesně na tebe. :)

A právě ty 2 komentáře (1. a 4.) byly od potrefených tuzerů :)

Ale asi máš pravdu, změním titulek ze současnýho "Střelci v tuning autech" na "Střelci v tuning, resp. tuzing autech" ... bude to trefnější k obsahu...

11 drnic drnic | E-mail | 2. ledna 2007 v 19:40 | Reagovat

Tomáš L: Bude se mi líbit název Střelci v tuzing autech, to bych pak chápal.

Tak že podle tebe když auto řve tak má řidič malé ego?

A podle čeho to chceš hodnotit, podle Db?

12 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 2. ledna 2007 v 21:24 | Reagovat

Z nemalý části to vidím v okolí. Znám několik "tuzerů", kterým jejich "super" kára se super "laďákem" zvedá hodně sebevědomí...

13 drnic drnic | E-mail | 3. ledna 2007 v 13:28 | Reagovat

Tak ať jim to zvedá co chce, tak jim to přej a bude ti přáno.

A jak by podle tebe měl vypadat tuning? Měl by mít sériový výfuk nebo jak?

A neodpověděl jsi mi na otázku. Jak chceš hodnotit výfuk, který řve, a který je ještě v "normě".

14 Vandy Vandy | 5. ledna 2007 v 20:24 | Reagovat

Tak tedy ja osobne si myslím že tuning je jen jeden a to Deutsche styl.Japan styl atd.-Hlavně čr stromeček ty mlady burani co nevedi o tomto svete motoru vubec nic!!!!!!!!!! Tuto správu at si prečtou všichni stromečkáři!!!!!!!!!!!

Nejlepší je jak si o sobe myslej nejvic hlavně že má křídlo až do oblak,ale že mu to neladí to neřeší.

                 A JAK JEZDI TO JE HNUS HLAVNE NEVEDI NA CO MAJ!!

    Tuning JE JEN JEDEN A MUSI KNEMU MIT CLOVEK DOST VELKY VZTACH

                            Tímto zdravym všechny tunery z Show'n Shine

                           A PREJI HODNE DOBRYCH NAPADU V ROCE 2007

15 drnic drnic | 5. ledna 2007 v 21:14 | Reagovat

vandy: Přece nemůžeš odcuzovat jiný styly to se přece nehodí? Nemyslíš? Každýmu se líbí něco jinýho. Sice nemám nic proti německýmu stylu ale i jiný nejsou špatný. O stromečkářích s zmiňovat nebudu to je jasný, hrůza a děs.

A tuneři ze Show and Shine sou dobří, maj to fakt pěkný ale někteří dost nepoužitelný v provozu.

16 Vandy Vandy | 7. ledna 2007 v 22:38 | Reagovat

jak kdo to je fakt ale auto slozeny a na kolech tak za 60 000 ja mazec tak 6 cm od zemne!!!!!!!!!!

17 Vandy Vandy | 7. ledna 2007 v 22:40 | Reagovat

Proste a jednoduse  v dnesni dobe jedou decentky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18 drnic drnic | 8. ledna 2007 v 17:47 | Reagovat

Jo to si taky myslím a je to lepší. Člověk to může normálně používat a nemusí se bát že to někde urve. Jsem pro decent tuning s náznakem extrému (lak, výfuky do stran a podobně)

19 tom2racekiller tom2racekiller | 21. ledna 2007 v 9:43 | Reagovat

Jak vidím, píšou sem i tuzéři! :o))

20 radik radik | 8. února 2007 v 16:24 | Reagovat

Souhlasim s tebou až na jednu maličkost míň vzduchu pod vozidlem naopak zvyšuje přilnavost, a to mi věř že vim o čem mluvim.

21 Pj Pj | E-mail | 12. února 2007 v 19:46 | Reagovat

hledam nejakej klub se kterym bych mohl jezdit na srazy nebavi me jezdit sam chce to poradnou partu tuningovejch aut mam tmave modrou feldu 1,3MPI prosim vem te me nekdo pod sva tuning kridla dik Email pavel.speedy@seznam.cz Predmet Tuning club

22 zdenek zdenek | 19. února 2007 v 11:29 | Reagovat

Ahoj,docela mě pobavilo čtení všech zaslaných příspěvků.Nehodlám  jakkoliv komentovat tunning či tuzing,ostatně každý z nás byl jednou mladý a snad ne příliš movitý,ale příznivcem okapových trubek na výfuku opravdu  nejsem,zvláště pak,je -li tato okapová roura přidělaná na zle  vyhlížející Š 120...

Mohu k tomu jen dodat následné-kritiky od lidí jezdících v Turbo-traktorech( jakékoliv TDi - stačí to jen slyšet v chodu ) nejsou zcela na místě ,protože podle mé zkušenosti právě nejzakomplexovanějšími jedinci na silnicích jsou tyto majitelé TDi s jejich naprosto očividně přehnanou snahou o dokazování si toho,že jejich investicí do relativně malých provozních nákladů (opak je pravdou při návštěvě servisu po 100-150 tis km...) neutpěla schopnost jejich ega na vlastnictví neporazitelného stroje na našich silnicích.

Mám již vysledované chování těchto řidičů TDíček jezdících zpravidla v příslušné kšiltovce se znakem jejich "drakouše".

Stačí se  přiblížit pro mě pohodovou jízdou za ně a začnou se dít výše uvedené věci-náhle  z jejich výfuku to slavné TDi zapráší ( asi podřadili) a snaží se dokázat sobě i jiným ,jak ta nafta je skvělá a jak jim to jede.Tak jedu mírně svižně za nimi a čekám ,kde si toho či onoho vychutnám,pokud mám zrovna chuť ...a když ano,tak to deklasování přijde-podřazuji na místě k předjetí bezpečném,nechám rozeznít ten svůj agregát do sopránu a tím i nechám ve svých zpětných zrcátkách zhasnout přední světla těchto pumpa-tryska seběvědomů společně s jejich vztekem...případně stačí jim naznačit předjetí a zařadit se zpět-to se teprve začnou dít věci-studené TDi je nezajímá,vítězství je přednější-ostatně jsem byl i svědkem toho,jak ze studeného TDi vyletěl ten krásný modrý kouř...inu to je tak,když malý český člověk si neudělá v hlavince jasno ,zda výkon nebo rádoby ekonomika.

Jen pro informaci-jezdím s japonským benzíňákem 3,0 V6, bez tuningu mám k dispozici 200 koní,nikoliv poníků z TDi,spotřebu mám podle stylu jízdy od 6,5 do 10,5 l/100 km vč.města,tedy téměř identickou s nějakou poruchovou A(cosi), ovšem s rozdílem asi 35-40 koní ve prospěch benzínu.Nejsem rozhodně ten týpek,který se lepí na zadek ostatních ,či je jakkoliv ohrožuje nebo přímo na ně najíždí,což jsem zažil tento víkend,kdy jsem při cestování v levém pruhu po D1 v rychlosti asi 150-160km uviděl ve svém zrcátku něco,co jelo tak nesmyslně rychle,že mi nezbývalo než vletět mezi předjížděná auta,dobrzdit a tak tak jsem zabránil srážce ze zadu,protože to něco kolem mých uhýbajících zadních světel profrčelo asi o 100-140 km/h rychleji...můj odhad nemožnosti jeho dobrždění byl tedy správný...ale bohužel i tací jsou mezi námi-zatím žijí.

Proto vás všechny prosím o tu trochu lidské tolerance,bez které to na našich nebezpečných silnicích nepůjde : majitelé velkoobjemů o shovívavost ,pochopení , trpělivost a především o neagresivitu a vás majitele "malorážek" - majitele TDi nevyjímaje - o uvědomění si vašich možností a o zbytečné nepřekážení a o nesmyslné předem prohrané závodění.

Závěrem dám dobrou radu pro zcela jistě již uražené majitele zmíněných naftových kamen-pokud chcete jezdit jako lidi bez hluku,za spotřebu srovnatelnou,ale bez nutnosti v 60 tis km výměny váhy vzduchu,v 80 tis katalyzátoru,ve 100 tis výměny přední nápravy a ve 130 tis výměny komfort jednotek a při tankování české nafty bez nutnosti drahé výměny vstřiků-pořiďtě si většího japonského benzíňáka,bude pro vás šokem jeho komfort,nenáročnost,spolehlivost a spotřeba - pokud s ním budete jezdit "na oklepy",protože i tak pořád budete rychle a  pohodově cestovat než celá evropská plejáda malorážek.

Přeji vám všem vždy šťastný návrat z vašich cest-o nic jiného totiž nejde.Ahoj

23 David David | E-mail | 20. února 2007 v 13:42 | Reagovat

Já mám HDi a 204 poníků z EU. Nevíš, kde bych k tomu sehnal kšiltovku ? Vypadá, že se vyznáš.

24 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 20. února 2007 v 17:30 | Reagovat

zdenek: metoda naznačit a zajet je o pár facek. buď jedu, nebo ne, ale od hovadin silnice není, sorry. Co se týče turbo traktorů, tak je to zajímavej výzkum, byly by k dispozici nějaká procentuelní čísla, jestli se tak chová každej, nebo každej pátej, desátej, .. ?

David: Zatím buď v klidu, třeba mu vaději jen auta z koncernu VW :-)

Pokud to ale platí na všechny naf'táky s přímým vstřikováním, doporučuju všem majitelům tyhle čepice BP :-) ..  http://bodovy-system.blog.cz/0701/cepice

25 filip filip | 20. února 2007 v 20:12 | Reagovat

Nevim jak vy,ale myslim,ze vetsina z nas (tuner nebo ne) si obcas na ten plyn prislapne,kdyz je chut. :o)

26 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 20. února 2007 v 20:24 | Reagovat

Ale ano Filipe, proti tomu nic nemám, podle zdenkovy specifikace si jako správnej turbo traktorista taky rád přišlápnu plyn, ale mimo obec :)

27 Ondra S. Ondra S. | E-mail | 22. února 2007 v 21:37 | Reagovat

Popisované chování majitelů TDi spíše sedí na Majitelé VW Pasátů, Vento, připadně golf většinou 1,9TDi. Vždy když jsem je chtěl předjíždět, tak jsem si musel dávat pozor, aby mi neudělali se svým závodním traktorem nějakou tu prasárničku. Dřív jsem měl Eclipse 2,0 16V turbo, takže neměli šanci, ale dnes už mi v citroenu xm občas připraví horkou chvilku bráněním při předjíždění. Potom to výjde tak tak. Většinou mě brzdí, ale jak začnu předjíždět, tak přidávají šmejdi, jak o život.

Benziňák je podle mě na jízdu určitě lepší, zvláště ten přeplňovaný, nebo velkooběmový. Bohužel je na něj nezpravedlivě vysoký povinný ručení a taky bohužel víc žere.

PS: To by mě zajímalo, jak se Zdeňkovi podařilo s japonským 3,0 V6 dosáhnout fantastické spotřeby 6,5/100. To muselo být v hodně rovinaté části republiky v minimálním provozu na dlouhou trasu, jinak to snad ani není možný? Nebo, že by ti Japonci byli tak skvělí? To abych si ho pak také sehnal!

28 xy.1600 xy.1600 | 2. března 2007 v 3:39 | Reagovat

Jak to tady tak pročítám tak je tady několikneuvěřitelných chytráků.Já osobně Vám řeknu jen tolik:vlastním již 15 auto,  najeto mám přes 1.mil.km závodil jsem 4 sezony v rally, nechci hodnotit jestli ropák nebo benzin,jestli japonec nebo evropan tohle fakt není o autech ale, o idiotech kteří je řídí /omlouvám se těm kterých se to netýká tj.asi tak 20% řidičů/ pokud má auťák vadnej díl mezi volantem a sedačkou řidiče ,může to bejt co chce za značku a je to hrůza.Myslím si že,dokážu s autem zacházet vzhledem ke sportovní praxi na dost slušný úrovni,ale to co někdy vidím kolem sebe je akorát tak trapný pokus několika zoufalců dokázat si jaký jsou piloti,ale o ovládání auta nemají ani ponětí,ovšem nejhorší je na tom to že,zpravidla jejich zhovadilosti odnášejí slušní a nevinní řidiči.Nemám nic proti tuningu ani tuzingu je to každýho věc ale auto by mělo především odpovídat specifikaci výrobce ne že,někdo místo pneu šíře 195 namontuje 245 tj.fyzika a ta je jen jedna.Pánovi s octavií II tdi 4x4 bych jen vzkázal že,kdykoli bych si to s ním rozdal na zamrzlým rybníku se svojí octavií I 2x2 RS.

29 Helena Helena | 5. března 2007 v 0:01 | Reagovat

Malé ego% velký rámus a šílená jízda  se mi zdá trochu přehnané.Nevím o nikom, komu by se nelíbila takto upravená auta( pokud nejde o závist) a nemusí to být vždy magor se sebevražednými sklony.

30 drnic drnic | 6. března 2007 v 17:32 | Reagovat

Souhlasím, snad každý se rád podívá na pěkný a upravený auto. A když k tomu velký rámus z výfuku patří. tak se s tím hold nedá nic dělat.

31 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 7. března 2007 v 13:15 | Reagovat

xy.1600: Díky za příspěvek. Jen bych dodal, že nemám potřebu s kýmkoliv závodit :)

Helena: Asi nechápete o co v tom článku šlo. Vytrhnout jeden nadpis z kontextu je nesmysl. Přečtěte si to a třeba pochopíte, že tam nejde o tunuing auta, ale spíš o nebezpečný tuzing. Sorry, fakt takovým lidem nic nezávidím, protože jejich úpravy jsou mnohdy proti fyzice, jak zmínil závodník xy.1600.

drnic: Ano, taky se rád podívám na pěkný a upravený auto. Jen škoda, že podle mého "vkusu" jich tu moc není. (píšu "vkusu" abych tu zbytečně nerozpoutal flamewar :)

32 Helena Helena | 8. března 2007 v 2:31 | Reagovat

Ne nic ve zlým, tím jsem se vás nechtěla dotknout, jen mi v tom článku chyběla nějaká ta alespoň trochu pozitivní větička. Já třeba mám moc ráda svoje 10- leté autíčko, a i když bych si mohla koupit novější tak nechci- vybrala jsem si značku, kterou podle mého názoru jen tak nějaké auto nepřekoná. Neraději bych si ho upravila, přečipovala  motor, koncovka na výfuk, volant, palubka, křídlo, pedály atd. atd. a to jen proto, že auta jsou můj koníček a to autíčko by se mi tak líbilo, ne proto že bych chtěla jezdit 300km_h ale na pohled by bylo úžasný. Nemůžu to udělat, protože bydlím v Pražské čtvrti, kde by mi to sundavali rychleji než bych to přestavovala. Kdyby to tak nebylo, přestavěla bych si ho tak, aby bylo nejúžasnější v čechách ale jen pro moje potěšení, ne pro rychlou jízdu.

Když bych to ale brala nezávisle, skutečně ten váš článek zkrátka vyzní tak, že jste jednoznačně proti jakémukoli tuningu. Jestli to vyznělo tak, jako že jsem chtěla vytrhnout nadpis z kontextu tak se omlouvám, to je totiž něco co sama nejvíc nenávidím. Jen jsem vás chtěla upozornit na to, žem když chcete upozornit na frajery, kteří si upraví auto a pak to ženou co to dá a nezmíníte všechny, kteří to dělaj jako koníčka, ale jezdí ohleduplně,tak se všichni ti, kteří dělaj tuning pro radost urazí, protože i na mně to tak trochu působilo.

33 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 8. března 2007 v 17:13 | Reagovat

ok ok, asi máte pravdu, do článku jsem dal dodatek, snad jsem to tím vysvětlil.

34 Milda Milda | 8. března 2007 v 20:17 | Reagovat

Můj názor.Chci říct že nemusí být člověk jen mladý aby se mu líbila pěkně upravená auta.Je mi 50let a jezdím od 18.Věřte že upravit toho svého miláčka není žádná laciná záležitost.To slovo tuning se mi moc nelíbí neboť právě za něj se schovávají i ti,kteří o něm neví vůbec nic.Vlastním Opla Vectru A 2.0i,laděné nerezové svody,sportovní katalizátor a na koneci sportovní tlumič.Proč to píšu?Tady přeci nejde o řev z výfuku, ale o lahodný a nejen pro mě co vím,příjemný zvuk.      Můj názor na některé řidiče TDI.Samozřejmě že můj Oplik je na dálku poznat jako tuningové auto a většinou jsou to někteří  řidiči TDI, kteří se nalepí na mou záď a prostě mě musí dostat.Závěrem chci říct, že není každý blázen kdo si to svoje autíčko vyladí.

35 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 8. března 2007 v 23:06 | Reagovat

Milda: tak to ani myšleno nebylo ... neberte to prosim tak negativně :)) Ten rámus, o kterém jsem psal je spíš od borců, co si narvou místo výfuku okapní rouru.

Decentní, příjemný zvuk ANO. Ale přeci jen zvuk, kdy se rozjezd rovná startu letadla není ideální :) Aneb to, o čem ten článek je, je TUZING. Ne tuning.

36 Helena Helena | 9. března 2007 v 1:46 | Reagovat

To Milda, taky mám vectru, tu samou, jsou úžasný a něměnila bych.

37 Milda Milda | 10. března 2007 v 18:14 | Reagovat

To Tomáš: Nezlobte se, ale tu vaši poslední větu jsem nějak nepochopil. Jaké vlastním auto už vite.Začnu od předu.Barva černá s větším množstvím perletě.Zamračená maska,nárazník dost hlubokej vlastní výroba,prahy,kola ET11 v předu bez podložek v zadu 3cm na každou stranu 5cm límec,rozšíření zadních blatníků,zavaření zadního čela,pod autem modré neony a v součastné době se mění klasický podvozek ( pružiny) za měchy.No,a nyní i když mě neznáte  můžete si mě zařadit do té vaší škatulky.

38 drnic drnic | 11. března 2007 v 19:03 | Reagovat

to Milda, to Helena: Ahoj a zdravím je to docela náhoda že máte stejný auto a teď přidám to své já, mám taky opla sice né Vectru ale calibru a jak jistě víte mají hodně společného :)

to Milda: Souhlasím s váma člověk nemusí být mladý aby ho chytil tuning, mému tátovi je taky skoro 50 a jezdí se mnou na srazy.

to Helena: Ten problém s Prahou znám taky. Ale mám štěstí Cali je hezká i v sérii.

39 Helena Helena | 12. března 2007 v 1:30 | Reagovat

To Drnic: Calibra je taky úžasná, má jí kamarád a taky upravenou.Kdyby byly v okolí garáže, fakt by mě bavilo vyhrát si s vectřičkou a jednou to plánuju. I můj táta je stejnýho ražení, je mu 60 a určitě by taky se mnou na srazy jezdil.a není to žádnej pirát silnic.

To Milda: musí být úžasná.

40 drnic drnic | 12. března 2007 v 20:51 | Reagovat

To Helena: To já se vždy zavřu na svém parkovišti před panelákem a makám na autě :)

Teď budu řešit rozvody a těsnění pod hlavou a to na parkovišti bohužel nezvládnu. Tak budu muset jet do servisu a to bude průvan v peněžence :(

Kdybych já měl garáž tak je cali rozebraná a pomalu bych jí dával dohromady ale takhle. No, co ti budu vykládat však to znáš.

Sice nemám úplně sériovku ale tuningem bych to taky nenazýval a snad ani tuzingem.

41 Milda Milda | 13. března 2007 v 8:33 | Reagovat

to Drnic: Calibra je prostě klasika a může povídat kdo chce co chce.Musím se vám přiznat že tak trochu závidím, neboť ta se dá mnohem lépe upravit.Na Calibru seženete hodně věcí  lacinějc než na Vectru.Mít tak ještě  2.0i Turbo 4x4 to by byl mazac.                                                                                       to Helena: já garáž mám, jenže 3x6m a tam toho moc neudělám.Zajedu ke stěně a neotevřu ani úplně dveře u řidiče.Všechny mnou provedené úpravy jsem prováděl venku.Musím se přiznat že jsem zas všechno sám nedělal,    hodně mi pomáhal syn který je do aut uplnej blazen.Mít garáž ještě neznamená mít vyhráno.Zrovna v nedělu ráno jsem jel pro Oplika do garáže vzdálené 2km, u garáží policie a houf lidí. Zastavim a ptam se, co se děje?Opět tady kradli zloději,mi bylo odpovězeno.Měl jsem velkého bobana když jsem přicházel ke své garáži.Naštěstí  bylo vše v pořádku a na svém místě.

42 drnic drnic | 13. března 2007 v 11:28 | Reagovat

to Milda: Jen na začátek, to vykání z vaší strany nemusí být, jsem mladej a nelpím na tom :)

Jinak mám "jen" 16v ecotec a to moc mazec není ale jede to slušně, jen se musí víc točit.

S těma cenama nevím, abych řekl pravdu nikdy jsem moc nezkoumal ceny na Vectru.

Turbo je asi to nejlepší co se do Cali dávalo ale v6 taky nebude špatná jen to je zas o ničem jiném.

43 Helena Helena | 14. března 2007 v 2:19 | Reagovat

To Milda: Co jste psal pro Drnice - -//- 2.0 turbo 4x4- to by byla fakt paráda.Já jsem při pořizování vectry vybírala mezi o čtyři roky mladší octávkou - tu bych neměnila ani za novou a  o tři mladší lagunou- tady bych zas na  novou neměla a ani jedna se nechytala. Vectra i calibra jsou nadčasový auta většina nových na ně prostě namá.Se zlodějema je to blbý, u nás na žižkově taky. Přítel měl babetu, v přísně zamykaným baráku přivázanou řetězem a taky se jim jí podařilo ukrást.Dokonce tady máme povolený  parkovací místo, kam  není dobře vidět a kde jsou auta vykrádaná obden. Místní už tam neparkují a než bych tam auto dala, raději stojím půl hodiny v ulici a čekám na jiné místo. Jediné garáže které v ulici jsou jsou nejmodernější s výtahem do podzemí a tomu odpovídá cena- navíc jsou plné.Proto nemám na autíčku nic moc, jen řadící páku, volant a teď si budu nechávat přečipovat motor- jako holka si na něm sama nic neudělám.Cokoli dalšího se ale bojím, beztak by to bylo pryč další den po tom co by to bylo upraveno.Ps: je to fakt, zloději se když chtěj dostanou kamkoliv. Bez garáže a navíc v centru našich "opálených" přátel je to ale  na 100% na nic.Jinak ale v obchodě s těmi správnými součástkami bych byla schopná nechat poslední penízky. Snad jednou.

44 Helena Helena | 14. března 2007 v 2:31 | Reagovat

Ps: rozhodně je spousta lidí, podle mně většina, kteří mají radost z toho, jak se jim povedlo autíčko udělat a jsou na něj pyšní.Jsou - možná takoví, kteří si auto upraví aby s ním mohli jezdit rychle. Ale většina z těch"pirátů" jsou obyčejní řidiči s novým neupraveným autem. Třeba v praze je to černý wolkswagen ...., který jezdí na červenou a to je jeho nejmenší přestupek- všichni profesionální řidiči už ho viděli protože jezdí pravidelně  a žádný tuning ani tuzing nemá- je to v lidech- ne v autech.

45 drnic drnic | 14. března 2007 v 13:40 | Reagovat

to Helena: Nezáleží na tom kolik tam máš úprav ale na tom, jak to auto máš rádá a v jakým stavu je. Jestli tam máš "jen" volant nebo jestli je to samej plast už je jedno. Jak už jsem psal, taky tam nemám moc úprav a není to jen tím že nemám garáž. Já se taky snažím o to, aby bylo auto po technické stránce vpořádku a neohrožovalo lidi.

A to s  těma "pirátama" je o lidech, neříkám že jsem neviděl vytuněný auto jek porušuje předpisy protože by to nebyla pravda. Mě spíš připadaj nebezpečný lidi v slabších autech, kteří se vám snaží ukázat jak jim to jede. Několikrát se mi stalo že si vklidu jedu předepsanou rychlost a najednou vedle mě felicie, u které je slyšet jak ji točí aby vám stačila. Raději je nechám předjet o to jen proto aby si něco neudělali (hlavně autu). Stejně mám dobrej pocit že kdybych chtěl tak šlápnu na plyn a ukážu mu nová zadní světla :)

46 Helena Helena | 14. března 2007 v 17:48 | Reagovat

To Drnic: Vždytˇ jo, když si na autíčku něco upravím, tak to je pro mně - pro můj dobrej pocit. A korálky mě taky neberou, teď si budu dělat volant a řad. páku, jen si to sama nevymněním, musím říct někomu známýmu, ale jinak tam taky v podstatě nic nemám, spíš bych chtěla do budoucna.Nic co není vevnitř by se mi tam bet garáže  dlouho neohřálo.

47 drnic drnic | 14. března 2007 v 21:39 | Reagovat

to Helena: Taky jsem vždycky chtěl sportovní volant, ale teď když mám airbag tak ho tam dávat nebudu, přece si nevyndám věc, která mě jednou může zachránit.

No s tou poslední větou bych moc nesouhlasil.

To se stalo jednomu sousedovi před x lety. Chtěl si koupit právě ten sportovní volant ale byl v tý době moc drahej, (Prostě tuning ještě tady moc nebyl) a tak to oddaloval až budou Vánoce a že si udělá radost. Přišli Vánoce, koupil volant, nasadil volant, uběhli 3 dny a neměl volant.

Ten příběh je delší a řekl bych že i vtipnej, když zapomeneme na tu krádež.

A stalo se to před naším barákem, kde svítí lampy a chodí lidi.

Ale jinak tě nechci odradit od pěknýho volantu :)

48 Helena Helena | 15. března 2007 v 23:54 | Reagovat

To Drnic : Jo jasně, když je tam airbag tak není co řešit. Já jsem si spíš vybrala volant a řad. páku, protože je to vevnitř ale taky váhám, jestli to nakonec nedám tátovi do mondea.( mám je jen koupený a ještě to nemám přehozený) Bydlí na malým městě takže jemu by se tam snad alespoň ohřál.Já zato bydlím v Praze ve vyhlášený čtvrti spoluobčanů tmavší pleti a tady třeba autorádia mizí kosmickou rychlostí. Já mám naštěstí originál zabudovaný a ještě černý- takže asi nejde prodat - na to usuzuju protože ho ještě mám. - To s tím nesouvisí, ale taky jsem  se dočkala čehosi jako odbarvovače, čímž mi někdo polil celý auto- bylo to něco jako kyselina a šlo to dolů i s lakem. Takže je asi fakt že tady to nemá cenu, asi udělám radost tátovi k narozeninám.

.

49 drnic drnic | 16. března 2007 v 6:56 | Reagovat

to Helena: Ten "vtip" s lakem a "kyselenou?" znám, je to svinstvo. Mě teda vykradli "jen" jednou a vzali si zadní plato.

50 Helena Helena | 17. března 2007 v 2:47 | Reagovat

To Drnic: Jo, to byla radost. Někdo si toho vzal plechovku a kromě střechy mi zničil celej lak. Oběhl mi autíčko a pravidelně z tý plechovky cákal- tak mu to akorát vyšlo kolem dokola.Tak jsem ho nechala přelakovat a do 3 týdnů mám na předních dveřích 20 cm čáru klíčem a zadní nárazník odřenej jak nějakej umělec parkoval. To beru colorem magic- je to leštěnka za 500 ale je u ní tužka, která zamaluje ten šřám- kdybys potřeboval a leštěnkou to pak rozleštíš že to není vidět. Ten názarník ale nerozleštím, to už je na plech.Fakt radost. Navíc mi dneska chtěl kamarád vyměnit tu řad. páku, ale mám jí netypickou a i když ta co jsem koupila je univerzální, do mýho autíčka zrovna nejde. Ach jo.

51 drnic drnic | 17. března 2007 v 11:56 | Reagovat

To helena: Já mám taky tu tužku ale nejsem s ní moc spokojenej. Možná to bude tím že k ní nemám tu leštěnku. A tak to nemá asi ten správný efekt.

Doufám že to s tím nárazníkem a plechem byla jen metafora. (nárazník je ze speciálního plastu).

Ta hlevice by tam měla jít. Asi není dost šikovnej :)

Jestli ten otvor hlavice je větší než ta "tyč", na kterou se to dává tak jí tam musí v každým případě dát. Ale možná bude problém jinde, třeba s tou spátečkou, teda pokud jak předpokládám ji máš stejně jako já. To znamená že tam máš takový kolečko, který dáváš nahoru než zařadíš zpátečku.

52 Helena Helena | 17. března 2007 v 23:30 | Reagovat

To Drnic: Tak zkus tu color magic. Doporučil mi jí opravář a menší škrábance se rozleštěj beze stopy, sama jsem tomu nevěřila ale jsem s tím fakt spokojená. To pětikilo za to stojí. Jen jestli jsi z Prahy tak není nejlehčí ho sehnat, maj ho jen ve velkých prodejnách jako obi a pod. kde je velký výběr- malé krámky maj jen levné leštěnky. Jenže lidi vykrádaj ty tužky, jsou přichycený z boku na lahvičce, až ve čtvrtým jsme narazili na komplet. Ve třech předchozích obchodech nebyla na lahvičkách jediná tužka:) Lidem se asi nechce dávat 500kč za leštěnku, tak si ukradnou tužku a koupěj si levnou leštěnku.

S tou řad. pákou je problém v tom jak říkáš, sedne tam v pohodě ale mám taky to kolečko a na tý nový není. Měla bejt univerzální. V tom je ten můj problém, svoje autíčko miluju a upřednostnila jsem ho když jsem ho kupovala před mnohem novější oktávkou- co se týká komfortu je to nesrovnatelný.Zkrátka se ty auta povedly a jsou takový nadčasový. Na jiných autech je mnohem rychleji znát jak stárnou, oplík ještě na svůj věk vypadá jak pan auto. Jenže si ho sama neopravím ani nic nevyměním.V krámku na autodíly bych si ale fakt vybrala- to až bude ta garáž. Pořídím novější identický auto- stejnej typ a trochu si ho upravím.

Nárazník ale i když je možná  z plastu lakovanej mám, fakt.Práskl do mně ze zadu nějakej hajzl s koulí a udělal mi tam pěknou pěknou paseku.

53 drnic drnic | 18. března 2007 v 12:24 | Reagovat

To Helena: Naštěstí jsem z Prahy takže tu leštěnku sehnat, mám obi asi

500 m od baráku takže no problém.

Ještě k tý řadičce to kolečko tam musí zůstat to je jasný. Jestli se tam nasadí ta hlavice a je moc velká tak že překáží tak se musí trochu seříznout dole. A potom jenom přišroubovat červíkama. Jak píšeš je to universál takže tam nepůjde tak lehce.

Nárazník že je lakovanej tak to je v poho mě ale zarazilo že jsi napsala že je to škráblý na plech.

Opel měl v tý době alespoň podle mě nejlepší auta. Počínaje kadettem přes astru až k Vektře ještě se mi líbí omega ale ta je už obrovská a pro mě zbytečná já jsem rád zato co mám. Ty novější opely se mi už moc nelíbí takže nevím co si pořídím po cali ale to je snad až za dlouho.

54 Helena Helena | 20. března 2007 v 2:19 | Reagovat

To Drnic|: víš co- na plech je zkrátka u mě to, že to už není povrchový, nejde to rozleštit a musí se to přelakovat. Zkrátka jsem jen takovej nadšenec amatér. Musí to bejt fajn, když si můžeš i autíčko sám udělat ale to já nezmáknu a nemám ani odpovídající znalosti. Jen mě baví v takovým autíčku jezdit. Taky si to myslím, s tím oplem, každou chvíli mě někdo zastaví jak se mi v tom jezdí a že by ho taky chtěl i když je starý. Astra je na mě malá, ale taky byla hezká. Já mám ale ráda spíš větší auta. Mě by se zase omega líbila, dokonce jsem jí už měla zamluvenou, že jí koupím tátovi a budu se s ním střídat. Nakonec jsem mu ale koupila praktický mondeo a to jsem udělala chybu, je praktický ale příšerný- r. 2000 di. jede jak když nejede a je i nepohodlný. Ta omega byla automat- toho jsem se bála a přečipovanej 3-litr. Táta nechtěl vysokou pojistku, ale teď fakt lituju že jsem jí nevzala a nedoplácela rozdíl. Když mám vectru v servisu, jsem z toho mondea nešťastná, je to taková česká škodovka- alespoň tohle starší.

55 Milda Milda | 20. března 2007 v 21:32 | Reagovat

to Helena: to Drnic:Oba vás zdravím,posílám vám odkaz ke zhlédnutí našeho oplíka,ale jestliže ho chcete vidět,musíte se zaregistrovat,tlačítko pro registraci je vpravo nahoře www.autotuning.cz/index.php?page=15&s_col=6&s_dir=1&id_auto=892

56 drnic drnic | 20. března 2007 v 21:34 | Reagovat

to Helena: S tím nárazníkem mi to bylo jasný že to tak myslíš.

A omega je pěkná a nic proti ní nemám ale na mě je opravdu velká a takový auto nepotřebuju. Jsem spíš na menší auta právě jako je kadett nebo astra. Ale nakonec jsem si vybral calibru sice to nemá moc logiku ale s tím se nedá nic dělat :)

Omegu si bude kupovat přítel sestry ale bude to kombík a to je hrůza, snažim se jim to vymluvit a nedaří se.

Já se snažím si udělat věci na autě sám ale moc to nejde, prostě na ulici to není ono. Tak se musí shánět lidi kdo ti udělá to a ten zas něco jinýho. Právě jsem dostal kontakt na někoho kdo pracuje na vrakovišti a to se může hodit. Chce to mít hodně známích nebo naducanou peněženku. Já dávám přednost známím alespoň z toho má potom člověk radost, když se něco podaří. Sice to trvá všechno dost dlouho ale je to lepší :)

57 drnic drnic | 20. března 2007 v 21:41 | Reagovat

To milda: jo docela pěkná. To je 8v? Až na ten kufr ten je divnej :)

58 Milda Milda | 21. března 2007 v 11:58 | Reagovat

to drnic: Jo,to je možný,ono to tak blbě vyniklo,je to focený z blbýho úhlu,normálně není nic poznat!Jo je to 8v...

59 Milda Milda | 21. března 2007 v 12:23 | Reagovat

Kufr jsme dali za úkol profesionálům...a takhle to dopadlo...ale není to nejhorší :o)

60 drnic drnic | 21. března 2007 v 19:39 | Reagovat

to milda: starej dobrej 8v ten je věčnej :)

61 Helena Helena | 22. března 2007 v 23:17 | Reagovat

To Milda: Jestli je to ta pátá tak je fakt hezoučká. Koukali jste na tu alfu? Ten frajer dělal jen přdní nárazník, ale je to pecka!Nemáte nějakej prográmek, co tam psali? Že by jste mi ho poslali?

62 Helena Helena | E-mail | 24. března 2007 v 1:24 | Reagovat

Ps>To je můj email.

63 petan petan | 15. dubna 2007 v 21:52 | Reagovat

Taky by me zajimalo jak z 3 litrem jezdís za 6.5l na 100km ja mam vw pasat 1.8t 150 koní a nikdy  jse mi to nepodarilo.Jses frajer

64 Mirda Mirda | E-mail | 23. dubna 2007 v 12:28 | Reagovat

Vidím, že mezi řidiči je mnoho lidí, kteří jsou přesvědčení o své vlastní pravdě a nejsu schopni respektovat názor někoho jiného. Já osobně vidím pravdu někde uprostřed, neboť auta čas od času upravuji a to jak na závody (rallycross, rally a AOS) tak i do provozu, ale nejoblíbenější můj dopravní prostředek je jedna stopa. Je pravda že uřvaný výfuk není to pravé, ale každý výrobce motorů, potažmo vozidel dodává některé neseriové díly právě pro sportovní účely a ty musí mít přísnou FIA homologaci a to znamená, že jsou homologovány i pro normální provoz - auta na rally mají jiný zvuk a přitom po silnici přejíždějí mezi RZ. Proto si myslím, že když se k takovémuto problému přistoupí zodpovědně, tak výsledek může být zajímavý a mnohokrát dokonce lepší a bezpečnější než seriový vůz. Např. bezpečnostní ochraný rám, když je proveden správně dle řádů je neocenitelná věc, brzdy - závodní jsou několikanásobně účinější a takto bych mohl vyjmenovávat donekonečna.

Na druhou stranu je pravda, že to co jezdí po našich silnicích je hrůza, mnoho mlaďasů utratí všechny peníze za různé plastíky, které jsou k ničemu a i kdyby tak fungují od určitých rychlostí, které ty jejich vozy třeba ani nedosáhnou, takové když předjíždím autem tak si s nimi i pohraju - ne že bych někoho omezil, ale jen pro zábavu. Nemám sice super japonce (z toho už jsem vyrostl ) momentálně jezdím A4 turbotraktorem ale je pravda že quattro je quattro. Přesto vypadá uplně normálně ale pomocí různých úprav jsem na 133kW a technickou prošla bez připomínek.

To co chci říct je zásadní, co si řada lidí neuvědomuje - vidím to jak v autě, tak na motorce (GSX-R), není překročení povolené rychlosti nebezpečné, nebezpečné je nedodržení bezpečné rychlosti - to může být někde 40, jinde i hodně přes 200. K tomu je ale tře si uvědomit, že každé auto, i motorka má tyto limity značně rozdílné - stará 120 bude mít třeba v zatáčce max průjezdní rychlost 45 a ten samý úsek bezpečně projedete s jiným vozem 80. Důležité je předvídat a za každou zatáčkou počítat s čímkoli, když vidim a je to bezpečné tak jedu, když ne, tak nejedu.

Tohle se lidi hodně naučí při závodech, kdy jedou všichni jedním směrem a nehrozí, že vám do dráhy někdo vstoupí, na druhé straně je motorka, kde když nepočítate s tím, že vám někdo nedá přednost tak dlouho jezdit nebudete. Proto si myslím, že každý by si měl nejdříve vykoušet jak motorku, tak auto a i kamion a potom nadávat na ty druhé a zjistit si kdo co dokáže.

A jak řešíte tu spotřebu, já bych se tomu ani nedivil, princip je jednoduchý takový motor má značný kroutící moment a tím pádem nemusíte tolik šlapat na plyn=nižší obsah směsi ve spalovací komoře. Já jsem to zkoušel s několika vozy. Např. Mitsubishi 1,8GT jsem měl spotřebu 5,4 - pohodová jízda max 120 a většinou na dálnici, za podobných podmínek A6 2,8 quattro mělo 6,8. oboje benzín. Oproti tomu HDi po ůpravě 102kW při plném záběru max 7l a teď turbotraktor taky do 7l. Přitom nedodržuji mnoho předpisy(na dálnici a když je to bezpečné) a většinou jsem jeden z nejrychlejších - soudě dle toho, že mě do ostravy předjedou tak max 2 auto většinou stejného výrobce jako mého.

65 thePlayer thePlayer | E-mail | 14. května 2007 v 21:59 | Reagovat

Ja mam treba jen fabku, ale chtel bych si ji vysperkovat alespon co se interieru tyce, protoze upravy motoru u toho auta nemaji absolutne zadny smysl, na druhou stranu se mi libi ruzne upravy vzhledu... Takze u meho auta treba muzu provadej jen tuzing. Leda ze by mi nekdo chtel darovat auto na kterym to ma smysl :D Jsem potom taky jenom dalsi kreten i kdyz nejezdim jako prase??? Spise si pripadam ze dneska nikoho "nesere" ze jede prez mesto nebo ze jsou lidi kteri se nedivaj a na ten prechod vlezou... nedavno me malem sejmul typek s Alfou protoze ho nezajimallo ze ostatni zastavili u prechodu a tyden nato si to palil taxik cca 90 km/h, kdyby mu tam nekdo vlezl tak by to nestihl ani strhnout... takze kdyz chci aby se moje auto odlisovalo a vypadalo pekne, bude to opravdu tak moc spatny ??? pls odepiste mi nekdo rad bych vyjadreni vas vsech tady...

66 jumbo jumbo | E-mail | 14. května 2007 v 23:54 | Reagovat

nic proti tuningu nemam ale jednu věc bych přivítal.18letý řidič by směl řidit auto do obsahu 1000ccm.většinu bouraček zpusobi nezkušeny řidič který vyleze z autoškoly a hned sedne třeba do bmw 2.0. a co tak sleduji u nas ve městě jak tady lítaj a je jim jedno že tady na silnicí nejsou samy.

67 Helena Helena | 17. května 2007 v 3:15 | Reagovat

To Mirda: Pokud se tím zabýváš, kdyby jsme se domluvili přes email, udělal bys mi některé úpravy na oplu vectra? Nechala bych si od tebe něco doporučit, v první řadě bych chtěla přečipovat motor.Jestli to děláš i ostatním a nejen pro sebe, pošli mi kdyžtak na email tel. číslo, cinknu to a dohodnem se.

68 RACER RACER | 3. června 2007 v 19:59 | Reagovat

Na tuning má každý člověk názor jiný!!! Tak proč tady řešit názor jednoho člověka. kterýmu se to nelíbí. co?

69 mira mira | 5. června 2007 v 17:24 | Reagovat

V názoru souhlasím z mirdou. Náhodou jsem takový ten amérský závodník, rally, slalomy, vrchy. Mám saxo vts (cca 120 koníků v sérii) první co na něm bylo upraveného byly brzdy(závodní) pak podvozek a chystá se rám (FIA).Tuning ve stylu potah na volantu, různé blejskátka při kterých by jeden přišel o oči, tak to je sebevražda někdy i vražda a ne tuning.  A je taky pravda, že když hodně těch traktorářů vetšinou z koncernu VW vidí toho mojeho angličáka tak si myslí, že jakmile šlápnou na plyn tak se jim stratím ve zpětném zrcátku, ale opak je pravdou v 90% se jenom dívám na jejich nechápající výrazy když kolem nich proletím, samozřejmě tam kde si to můžu dovolit a ne někde před nepřehlednou zatáčkou a nebo v obci.

Nejhorší co ale na cestách potkávám sou asi důchodci co ohrožují provoz svou neobvykle pomalou a nepředvýdatelnou jízdou. Někdy se fakt divím, že jim ten řidičák už dávno nevzali, ale ještě horší sou slováci jezdí fakt bezohledně.

70 Skyline Skyline | 8. června 2007 v 12:28 | Reagovat

to Tomaš.L: ja mam auta dvě jedno natuněny a jedno pro normalni ježděni...a pokud někdo ma auta dvě neřikam že každej,ale pokud jo tak nevim proč by to mělo byt špatny jedno auto mit natuněny a jezdit snim na srazy ikdyž není povoleny ty široky kola atd...Ja mam BMW M3  to ma tuzing a tuning no prostě všechno co se na to auto da dat..široky kola,chip tuning,neony,spoilery,křidlo DTM,vzduchovej podvozek,vertikalní dveře,DVD přehravač,playstation 2, dvě přeplnovana turba HKS,no prostě vše co se da dat na auto a stimhle ja jezdim na srazy.Pak mam ještě jedno na normalní ježděni a to je Fabia 1.4 MPI ta nema skoro nic kromě upravenych klik a maleho decentniho křidla.A jak už tady někdo psal je to věc každyho.Někomu se to libi a někomu ne.

71 venca venca | 17. června 2007 v 23:24 | Reagovat

Zdar Tomáši L.

     To co tu píšeš je jasný a inteligentní. ( nechápu čtenáře, kteří potřebují spoustu té polemiky kolem, potřebu mít zde dodatky, atd. )

     Tuning je mazec. Ale najivita domácích kutilů je nebezpečná. ( Zavařený kliky (po nárazu neotevřou dveře), NEPOVOLENÉ podložky pneumatiky, pružiny, brzdy, snižování atd. ) Přál bych všem takovým amatérům rozhovor s profesionálem. :-) to by padaly huby překvapením jaký to má následky.

     Já mám vše na autě originál (kromě toho výfuku, :-) kterej dělá kravál jak prase...ale nááádhernej) :-)  a na silnicích závodím pořád už 6 let a extrémy na polních cestách 10 let :-)

     Za mých 150 tis. km jen: Dvě kola na šádes do patníku a CRX lehce do škarpy (mimochodem jsem ho rozbil mnohem později než všichni kolem, kteří ho měli taky). To je vše.  

(na CRXko kurevskýho bacha. je to nejnebezpečnější karosérie na světě).

Takže nejde až tolik o rychlost, ale hlavně o:

PŘEDVÍDAT NA 100% VŠECHNO CO JE REÁLNĚ MOŽNÝ, ZNÁT SVOJE AUTO DOKONALE, ZNÁT HRANICE PŘILNAVOSTI GUM, ZNÁT JAK SEDÍ, ZNÁT SMYK, DOSTAT SE Z NĚHO, znát brzdy a akceleraci . atd. vše si někde na volným place vyzkoušejte a často opakujte

                                   no... a ještě dodatek:

Kdo cca jednou za 5000 km omezí víc jak jednoho jiného účastníka... tak at jde do prdele a jezdí pomalu. to nemluvím o ohrožení.

72 venca venca | 17. června 2007 v 23:35 | Reagovat

Jinak nechce si někdo zazávodit? :-) trochu adrenalinu do krve co?

73 TDI TDI | 18. června 2007 v 20:53 | Reagovat

tady se občas dá krásně vyčíst nenávist TDIčkařů a benzínových příznivců, to auto za nic nemůže, chyba je mezi pedály a volantem a dá se napravit jen přeražením lopaty o hrb / někdy i to je málo /. dobře sem TDIčkař, od samýho začátku co jezdim. benzína bych ještě snes, ale kdybych si měl vybrat tak jednoznačně TDI. nechápu co vám vadí, že když se na něj pověsí benzín, on přišlápne / nemusí podřazovat, jen když podtáčí a nejde mu turbo, jak tu někdo psal/ rozvíří prach pod vejfukem  a čuss je pryč ;-)

74 woche woche | 20. června 2007 v 14:13 | Reagovat

jen se chci vyjádřit ke článku... "laděný výfuk (jediným významným účinkem je obvykle pouze výrazné zvýšení hlučnosti)"..... ehm, správně vypočítaný výfuk může přidat kolem 15 koní... ověřeno na brzdě

75 Mirda Mirda | E-mail | 20. června 2007 v 16:04 | Reagovat

Zdravim, kdosi chtěl na mě maila, tak snad už se tam objeví.

76 Unoush Unoush | E-mail | 23. června 2007 v 10:20 | Reagovat

Tomáš L.: Moc se mi líbí Vaše komentáře. Zvlášť komentář: "Znám několik "tuzerů", kterým jejich "super" kára se super "laďákem" zvedá hodně sebevědomí...", tak to máte naprostou pravdu. Taky znám mnouho lidí, který když mají "supr" káru, tak si myslí, že jsou mistři světa, ale pro mě tomu je spíš naopak. Pro mě takový lidi představují jen to, že když mají svoje ego vylepšené jen kvůli své "supr" káře, tak téměř nemají v sobě pocionál být úžastní jen díky sobě. Myslí si, když jsou absolutně nelinteligentní a jejich vyzáž taky nestojí za mnohé, tak že to vylepší jejich "supr" kára. Když se o ní opřou a zamachrujou, tak si myslí, že jsou borci světa, ale kdo by chtěl "borce světa", který když nemá u sebe auto je menší než mravenec. S prominutím myslím si, že ty, co mají "děsně tunnung autí", mají IQ max 10 :D Moc si vážím Tomáši L. Vašich komentářů...

77 Ladik Ladik | E-mail | 28. června 2007 v 1:44 | Reagovat

je mi sice jen necelých 20, ale souhlasím, že mladí hned po autoškole sedají do tatínkova BMW a jezdí jak prasata, já začínal s corsou :))

78 Merlin Merlin | 12. července 2007 v 7:15 | Reagovat

Částečný souhlas. Patřím mezi tzv. " tuner killers ". Nejezdím ospojlerovanou Hondou Civic 1.0, ale poctivou S4 4,2 V8 s chipem - ca. 385 HP. V obci VŽDY do 50 km/h. Mám totiž kromě auta také syna a ženu, a nechci se dočkat chvíle, kdy mi je nějaký debil ve staré šunce s nálepkou Mimoňské války sejme. A je s podivem, kolik těchto tupounů mi právě v obci dokazuje " megavýkony svých vozů ". Zkuste hádat, co se potom děje za cedulí konec obce :-).

Na závěr: přeji všem opravdovým tunerům, kteří mají styl a smysl pro jízdní vlastnosti zdar, a debilům trochu skromnosti a vzdělání. ( Ne všechny dvoulaufy na autech co potkají jsou pro okrasu. )

PS: Pro naprosté blbce - až budete zrychlovat za 12,8 s z 0 na 200 km/h, budete také v obci jezdit 50-kou, a budete vědět proč.

79 Dan Dan | 18. července 2007 v 12:46 | Reagovat

..se na mě nezlobte ale tohle je vyloženě debata o hovně a to i ten článek!! Spousta těch co tu kecá o morálce určitě nejezdí na 100procent dle pravidel a kdo řiká že jo, tak je normální ulhaný hovado !!! Další věc je ta, že za týden potkám víc hovad ale drtivá většina tuneři nejsou! sou to normálně mladý kluci i starý taťkové a i ženský. Naopak debil co to žene kilem a v momentě kdy mine značku obec to zatapne na 50 Km/h je kretén a nejradši bych mu dal dělo! Co se týče tuningu tak sám autore píšeš že je to úprava vzhledu a výkonu, tak nevim proč pak o pár odstavců níž tvrdíš že tuning co nemá nic společnýho s výkonem a s jiným smyslem je tuzing... tomu nerozumím, takže nejdřív je clonítko tuning - vzhledová úprava a pak je to tuzing, protože nemá význam nebo co??? Nejradši bych reagoval na víc příspěvků ale vylosoval jsem si Merlina! to by mě ty hlavo zajímalo co se teda děje za tabulí konec obce, nech mě hádat, tuner tě brzdí a tak mu natrhneš prdel a rozdivočíš ten tvůj osmihrnec co? JO JO JO seš dobrej fandim tobě!!! typickej debílek co se neliší ani o chlup s uvedeným tunerem magorem, on si dokazuje že je drsnej a ty mu musíš ukázat co je to motor že? Hoši to je spolek všichni jsme stejný a tohle je fakt debata která nevede nikam.. Můj názor: tuning ano, je to každýho věc! pokud tím neohrožuje životy jiných...

80 Merlin Merlin | 18. července 2007 v 18:11 | Reagovat

2Dan:

Nebudu nikomu rozmlouvat jeho názor, nejsem kněz. Co se týče kvality řidičů obecně, naprosto s tebou souhlasím. Ale tenhle thread jen reaguje na existenci a potenciální nebezpečnost naprostých amatérů. Znám spoustu výborných, technicky vzdělaných a jistě i výtvarných tunerů a jejich aut. Cením si těch, kteří se zaujetím dotahují k dokonalosti jinak komerční vozy. Osobně jsem ale zhnusen idioty, kteří projedou hustě obydlenou čtvrtí desetkrát za den rychlostí okolo stovky bez ohledu na možné ohrožení normálních smrtelníků. Takže máš pravdu, jsem jen namachrovaný debílek ( nikoliv však typický ), který tyto piloty zkouší naučit základní pravidlo pro přežití : akce vyvolává reakci.

Domnívám se, že právě tato zmiňovaná skupina nejen kazí pověst všem výše uvedeným opravdovým tunerům, ale sekundárně vyvolává i spoustu odvetných akcí ze strany dopravní policie ( čemuž se nelze divit ).

Pokud se ti stane jako mně, že během akce Kryštof tě zastaví třikrát za den policejní hlídka tzv. "náhodným odchytem" a shnilou 105 bez lemu blatníků nechá projet bez povšimnutí, také tě nenechá výrok policisty o zájmu o rychle vypadající auta v klidu. Podotýkám, ne o rychle JEDOUCÍ.

Sám víš, kam patříš. Ale, stejně: co děje za cedulí jsi neuhodl.

PS: k mému vozu - čeká ho doplněk : bi-turbo a předělávka na FSI. Jako dobrý tuner tušíš, co to udělá, blbec by to nepochopil.

81 Tomas Tomas | 3. září 2007 v 7:15 | Reagovat

Cau kluci chci se vlozit do debaty jako verny upravce automobylu!!

Tak ze nekteri lide co tu kdo pisete mate velikanskou pravdu o Tuzingu.Levny tuning za Kauflandu nebo s Tesca atd.Taky se mi obcas opravdu neliby ze po ceskych silnicich jezdeji auta upravena ktera by neprosla ani TK.Jde o to ze si mysleji ze maji v ruce buhvi co ale pritom maji jen tu popelnici s kterou se zenou jak pomeste tak mimo mesto jak nejvetsi boreckove za volantem!!Jsou to vetsinou Tuzingy ktere maji za odpoledne upravene atd.Je pekne si zvenku dat velikanskej spoiler ale polovina aut treba ma uplne v prdelli jak podvozek tak i celou konstrukcni cast celeho vozu.Chci jenom rici ze ja sam upravuji a stavim auto,ktery uz 18.mesicu nevijelo z garaze,a jen se vychytavaji veci co vyrobce nevychytal!!Mel jsem auto uplne rozebrany do sroubku.Je pravda ze je to rok 85. ,ale jde o to ze s kompletni repasi jak cele kastle,tak fungl noveho podvozku s vetsi brzdovou soustavou nez ma zaklad.Coz byl opatren vetsim brzdovim valcem Nissin,4.pistove brzdice + vetsi chlazene kotouce Brembo,to same se nahradilo i na zadku tam byli drive brzdici bubny.Sportovni podvozek,jako jsou tlumice,pruziny.Tak ze ted ma auto o  

100%lepsi brzdici schopnosti jak oryginal.Ja nevim kazdy bere tuning uplne jinak!Ja je rozdeluju tuning na lestenkarsky a na poradnej Extrem tuning!!Coz lestenkyrsky tuning je vysmech nejvetsi!!Je sice krasny mit auto jako kdyz vypada ze pojede 300kmh ale kdyz otevrete motor a tam je motor SDI nebo HTP tak to je vysmech!!To jsou prave ty boreckove kteri zavineji dopravni nehodu!!Prave ze ty co nemaji agregat vetsinou bouraji z principu slemizdiho predjizdeni,a hazardem ukazat ze jim to jede pricemz vubec nejede.A to je prave tech 80% lydi.Prome  auto s kterym se da dobre odhadovat situace a maji dobrou ovladatelnost jsou auta nad 150 az 200Koni vykonu!!Prome zasada cim rychleji predjedes tim rychleji zabranis stretu z protijedoucim automobylem!!Zase si taky musime uvedomit ze hodne lidi neumi ani poradne ridit coz vydim dnes a dene za volantem sviho auta kdyz jezdim do prace.To je jen pro informaci ze jsou i lide kteri tuneji i s rozumem!!Ja osobne stavim automobyl ktery ma 180Ps,550Kg,220Nm,a jen na sportovni uceli co se tyce jak homologovanych veci vnitrku,jako je och.ram,hom.sedadla,hom.4.bodove pasi atd.Coz vim ze auto mi projde legalini cestou technicke kontroli!!Tak si to nekteri tuzing upravci uvedomte ze nas ohrozujete i na cestach do prace!!Bud zacnete delat bezpecny tuning za velky prachy a nebo se na to vyserte kdyz na to nemate!!Aspon usetrite par nevinych lidi na selnicich!!!

Ps:Jeste takovej detajl??MUZETE KURVA UZ TAKY DAT VSECHNY TY VOZOVKY DO KUPI,PAK SE NEDIVTE ZE JE TOLIK NEHOD KDYZ TO TAKY VSICHNI HONEJI PO ROZMLACENYCH CESTACH!!TO BY ALE NESMELI VICT NASI REPUBLIKU CURACI A ZLODEJOVE!!!!

82 Tomas Tomas | 3. září 2007 v 7:34 | Reagovat

Jo jeste chci dodat ze souhlasim s Merlinem co tu napsal!!!!

83 Pro Vencu Pro Vencu | 3. září 2007 v 13:32 | Reagovat

A to je prave to!!Jsi magor kterej chce zavodit a umi uplny hovno!!Kdybi jsi to umel a byl profesional tak si to nechas bud na srazi a nebo si to jdes dat nekam na okruh Brno nebo Most.Ale abych si tam od tebe cetl takovi nesmysli ze budes zavodit na okreskach nebo ve meste tak si vul!!Pises tam o CRX ze je nebezpecny,jo mas pravdu je docela dost nebezpecny ale pokavad jsi ho hodil do skarpi a u skodovky vylamal predni kola tak asi takovi pilot zrovna nebudes a vedes tu jen ty blby keci!!Nikdy jsem nemel auto pod 150ps uz jen tudis ze jsem profesionalni ridic co jezdi jak zavody do vrchu tak i Relly cross atd.Zacinal jsem v 6.letech na motokare a v 15.letech jsem lital v GSi na vrchy.Je mozny tim ze ja nemam zapotreby zavodit v beznym provozu,protoze vim sam ze kdyz budu chtit tak kazdymu ujedu.Proto co napsal Merlin bys koukal za ceduli jak kdo co umi!!Ale mi nekteri lide jsou v mosku uplne vydlabany!!A to je polovina narodu!!Zajimalo by me co mas za auto ze nas tu vyzivas na zavody a mas tam jen koncovku!!To je prave ten TUZING kterej nas vsechny ohrozuje!!Taky jsem chtel dodat jeste k tomu CRX  jsem velikansky priznivce Hond jako jejich velky fanousek.Tak ze ti reknu jedno pokavad jsi to uz nekam stimhle autem poslal tak uz jsi kup jen fabiji HTP  a bud hodnej ridic protoze fakt sveci o tom ze umis uplny hovno!!Ja mam CRX  jedno doma 210konovi Vtec a muzu ti rici lepsi auto na poradny svezeni opravdu neznam.Kor v obsahu 1,6.Kor i kdyz podvoze a airodinamika je velice slusna a automobyl se velice dobre ovlada!!!Ale jde o to ze kazdej opravdu takovi auto ridit nemuze!!

Ps:podle me mas ty nejakyho unavenyho bavoraka co si prave mysli ze to jede a ujel bych mu na trikolce!! :D

84 Tahac Tahac | 15. listopadu 2007 v 20:41 | Reagovat

Soudě podle vašeho pravopisu, je většina tunningářů banda negramotnejch idiotů, který si musej honit ego pomocí naleštěný káry. Jakmile není kára, nejste nic....Je mi vás líto...

85 David David | 10. března 2008 v 21:33 | Reagovat

zdravim všechny příznivce tuningu ,ale i tuzingu.To podle toho na co ma člověk peníze.Né každej si totiž může dovolit 210.konovou hondu.která by se mu nerozpadla pod rukama.Vzhledem k tomu že někteří jsou závodníci profi,a chtěl by tady ostatním radit nemůžu jinak než ti říct že jsi obyčejnej namyšlenej imbecil.Myslíš že někoho zajímá jestli jsi závodil?Ne.tak se s tím pořád nechlub.Neznám nikoho kdo by byl fanda do aut a občas tomu svýmu at už tuningovýmu  nebo tuzingovýmu autu nešlápl na plynový pedál.Každý kdo autum rozumí se stará nejprve o to co má pod kapotou a ne na ní.To co je vidět z venčí je jen taková třešnička na dortu pro ty kteří se chtějí lišit ,být něčím zajímavý něčím originální.Ale to se hodně odvíjí hlavně o financích.Já osobně měl opel vectra A 2,0 i s 85kw.Laděnou koncovku a nerez potrubí bez tlumičů a katalysátoru.A musím říci že i přes svůj věk r.v1990 byla velmi pohodlné i když tvrdé ale zase dobře ovladatelné auto které běželo i 220km/h samozřejmě jsem s tím nejeel takhle přes město ale po dálnici.A o tom to je.Párkrát se my stalo že mě chtěl šílenec z opravdu hezky upravenou felicií nandat a ejhle.ono to nejede tak dobře jak to vypadá.Tím chci říct že nezáleží na stylu nebo nestylu ale na vztahu k tomu jednotlivýmu autu.A tobě bych přál aby tvou 210 koňovou hondu nandal cápek z normálně vypadající 120kou.Protože i takový u nás jsou.

86 Paul Paul | E-mail | 10. dubna 2008 v 16:36 | Reagovat

Ahoj , prosim vas mohl by me nekdo rict co je na aute povoleny a co ne? nemuzu to nikde sehnat,,diky

87 SPD SPD | E-mail | 23. dubna 2008 v 15:19 | Reagovat

Souhlasím, Tuning je ladění které zlepšuje vlastnosti vozidla čily úpravy motoru a podvozku, u silnějších aut i přítlaku čily spoilery a křídla, ale pokud to hodí někdo na auto který má 100koní a šoupne tam křídlo jak krava a pak se diví že má maximálku od 20kmh menší tak se mu můžu jen zasmát ... lepší mít pod kapotou než na kapotě jak říká david ...

88 SPD SPD | E-mail | 23. dubna 2008 v 15:21 | Reagovat

Paul, všechno co má atest, ale nějaký atesty v zahraničí neuznávají nebo ISO tam musíš ještě mít nebo tak nějak ...

89 Paul Paul | 12. května 2008 v 15:58 | Reagovat

SPD, vis co, chci si taky tak neco malo potunit :-D.. ale jako zase davat za kazdy zastaveni policajtum prachy jen za to , ze  tam mam neco tuningovyho, se mi nece,,, jinak k tomu atestu, sem tak trochu nevzdelanej , moc se nevyznam, co to  je presnejc?.. respektive jestli treba predni naraznik muzu tam dat.......

90 Paul Paul | 12. května 2008 v 16:01 | Reagovat

Davide,, to je zajimavej textik, budu o tom přemyslet :-)

91 Miras Miras | 14. května 2008 v 18:38 | Reagovat

No do prdele, ty vaše příspěvky "tunningářů" se fakt nedaj číst, to by jeden blil !!! To jste ve většině vážně tak tupí ??? Ale fajn, aspoň jsem si o vás udělal obrázek, co že jste to za bandu negramotů navíc s mindrákama... :-))))))) ( čest výjimkám )

92 ipm ipm | E-mail | 14. listopadu 2009 v 0:55 | Reagovat

Zdar...  Tiez pridam svoj nazor..  Nie vsetci Slovaci jazdia jak idioti..  To u nas jazdia prave cesi :)  ...  Ale stale si vtedy poviem: Jen si jed, stejne mas domu daleko.. :) . Jen doufam ze tam v zdravi dojedes...

Ja nemam ziadne zihadlo, mam len Citroen XM 3.0 V6 24V s 200 konikmi, ale tiez malokedy dodrziavam maximalku mimo obce, v obci stale..  Nechcem si niekoho odsediet, alebo niekomu ublizit..  Ale mimo obce ist stale na 5-tce na 1400 otacek to taky neni ono..  takze jedu kolem 100-110. Ale s teto rychlosti zastavim stejne rychle na nulu jak filcka s 60-tky.

Mozno si myslite ze som pirat , ale nie..  Perfektne poznam stav svojho milacika a viem ako sa sprava v akej situacii, navyse stale predvidam, co sa moze a stat a aj ked idem do zakruty a vidim ako sa oproti ruti Bavor 7-micka a mame sa stretnut v zakrute tak radsej pribrzdim aby aj ked ho hodi do protismeru, tak aby sa stihol vratit do svojho pruhu a nezlibal mne laskou :) ..

Mat velke a silne auto, nieje problem, ale plati jedno: Cim vecia kubatura a rychlost, tym vacsia zodpovednost pri jazde...  Teda nepredbieham kym viem, ze to nestihnem, alebo kym nevidim, ze je cesta cista, nesnazim sa predbiehat za kazdu cenu, len aby som niekomu dokazal, ze ho dam dole...  Vykon vyuzivam hlavne pri predbiehani tirakov a podobnych spomalovacov do kopca, resp. po rovine...

Tuning aj tuzing je v pohode, pokial VYLEPSUJE motoricke a jazdne vlastnosti auta, alebo jemne opticke upravy, tak je to v poho...  Pokial sa tuning robi ako ma tak je to v pohode...   Hlavne zalezi naozaj na medzikuse medzi plynovym pedalom a volantom...  Mimochodom mam zrychlenie z 0 na 100 za 5,9sekund. Co myslite kolkokrat som to vyuzil???  Na ceste nikdy :)...  Teda raz ano, ked ma na semaforoch vytocil jeden manik na BMW 318i ...  Na dalsom semafore uz na plyn neslapal :D

93 rarras rarras | 8. listopadu 2011 v 22:29 | Reagovat

zdarec mam tuning a take ty co maji tuzing jaksi nemam rad :) jel sem okolo jednoho blba co mel skoda 120 a ulitl mu neco predniho plastovyho nebylo to identifikovatelny jinak ja mam astru a je cela jak rakvicka tak zdarec

94 Blackout Blackout | 12. června 2014 v 0:29 | Reagovat

Vy jste fakt jak dementní mi přijdete ... tuning je zkrátka dle mého názoru "upravování" ... a myslim si že je už otázkou personálního vkusu co chce se vym miláčkem dělat ... jestli si chce hrát s motorem tak budiž ... jestli si chce ladit vzhled k obrazu svému tak proč ne .. jestli má radši pořádný audio tak taky fajn ... ja osobně mám obyčejnou Ibizu 01' ... mám laděnej výfuk, v kufru zesilovač, a OZ ráfky ... a neoznacil bych to rozhodně jako "tuzing" ... prostě mám auto upraveny tak jak se mi líbí a je mi úplně buřt že  nemám vyladěný výkon motoru ;) ... ja si myslim že nic jako tuzing není ... (ano i mě přijdou nějaký auta total zprasený) ale je to osobní vkus ... tak to nekritizujte jak malý holky

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama