Přes 72 500 řidičů přišlo o body

20. září 2006 v 9:00 | TL |  Bodový systém a silniční zákon
Už přes 72 500 řidičů přišlo od července, kdy platí nový silniční zákon a bodový systém o nějaké body. Deset řidičů přišlo dokonce o řidičský průkaz na 1 rok. "Nasbírali" totiž už všech 12 bodů.

Tabulka potrestaných motoristů k 18. záři 2006

12 bodů
10 řidičů
11 bodů
3 řidiči
10 bodů
3 řidiči
9 bodů
9 řidičů
8 bodů
26 řidičů
7 bodů
242 řidičů
6 bodů
333 řidičů
5 bodů
1 522 řidičů
4 body
2 080 řidičů
3 body
8 853 řidičů
2 body
24 466 řidičů
1 bod
35 000 řidičů
Údaje pro MF DNES poskytlo Ministerstvo dopravy. Údaje jsou aktuální k 18. září 2006
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Helena Helena | E-mail | 15. ledna 2007 v 11:55 | Reagovat

Je tu někde aktuální článek, k lednu?

2 Miras Miras | 28. března 2007 v 17:26 | Reagovat

Tak to neni tak hrozný...

3 Helena Helena | E-mail | 31. března 2007 v 1:30 | Reagovat

Jo, to by nebylo, ale je to pravdivé?

4 gesvik gesvik | 1. dubna 2007 v 11:38 | Reagovat

Ne, MD A Mf Dnes si vymýšlejí.

5 Helena Helena | E-mail | 1. května 2007 v 0:23 | Reagovat

I kdyby ne, i tak je to dost hrozný.

6 Karlos Karlos | 1. května 2007 v 6:44 | Reagovat

Vůbec ne.

7 Helena Helena | 18. května 2007 v 2:32 | Reagovat

Vůbec ne, je to sranda:). To se vám ale lehce řekne, když nejste a ani nehrozí že by jste byl mezi těmi , kteří o řidičák přišli za takový kraviny. A i kdyby jste se snažil si to představit, stejně v podvědomí víte že jako policistovi vám ho neseberou.Podle mě taková kravina jako 4x překročení rychlosti a pod. nejsou důvodem k sebrání řidičáku. Může být vyježděný řidič, který jedzdí max. rychlostí co to dá a nehodu nezaviní a může být řidič, který jede pro jistotu všude o 20km/h pomaleji ale nemá pro řízení vlohy takže zazmatkuje a zaviní nehodu mnohem spíš.Tzn. že řidiči se nedají škatulkovt, stejně jako žádný člověk jiné profese, stejně jako policisti. Tzn. nový silniční zákona je v současném znění nepřijatelný.

8 Karlos Karlos | 19. května 2007 v 12:11 | Reagovat

Já budu pořád tvrdit, že každý svého štěstí strůjcem. Vám to samozřejmě vadí, jelikož neustále překračujete rychlost a proto máte strach,že vám ho seberou :-)) Musim se tomu smát...

To, že jsem fízl, tu nehraje žádnou roli. Taky musim dodržovat rychlost a předpisy a mám to dokonce horší než civil, neboť kdo není úplně blbej, tak třeba při špatnym parkování řekne, že on to nebyl, ale osoba blízká a je vymalováno. To já ze služebním autem těžko můžu říct... A body nám fízlům berou úplně stejně, peněžní trest ja kolikrát daleko větší než pokuta.

Já budu pořád tvrdit, že kdo jezdí normálně - slušně, nemusí se o řidičák bát...

Jenže podle vás jsou to všichni chudáci, kteří vlastně za nic nemůžou...

9 Helena Helena | 28. května 2007 v 3:09 | Reagovat

To ale jen proto, že jste to poznal jen jako policista a ne z druhé stany. JÁ sama za sebe nebrečím, kdybych byla sobec, nemusela bych to vůbec řešit, protože mám antiradar a všechny trasy kudy jezdím projeté, protože jezdím jen po Čr. Stačí mi zabrzdit na místech kde se měří, potkávám MP i dopravní hlídky denně a žádné body jsem dosud nedostala- vlastně jsem ušetřila, teď už si nerisknu jet rychle tam kde měří když pospíchám, takže mě policie staví míň. Spousta lidí tu píše že je nevidí jak je rok dlouhý, já je hlavně po Praze vídám téměř denně a to vždy na stejných místech.

Vy se mě snažíte vykreslit jako piráta silnic, když ale někudy jedete možná po tisícáté a předvídáte, víte jakou rychlost si můžete kde dovolit( nic dramatického, o 20 až 30 km/h, věřte že jsou i horší, vídám třeba v poslední době skupinu 4 aut, jezdící po žižkově cosi jako závody, už třikrát mě předjeli, když jsem stála na červenou, která už chvíli byla ale oni jí projeli- ti to ale zase uplatí, jim také nikdo žádné body nedá). Co ale nechápete, že to odnesou jen řidiči začátečníci a řidiči z povolání kteří nejezdí pravidelné trasy?  Vážně si myslíte, že 4 přestupky za rok je pro někoho kdo tráví za volantem 9 hodin denně limit pro sebrání řidičáku? Ty vážné ano, ale co ty mírné?

Např. já neměla přirozený talent pro řízení a musela jsem se vyjezdit. Řidičák jsem nedělala v Praze a první dva roky jsem zmatkovala a dělala příšerný kiksy- pořád, několikrát denně. Kdyby platit bodový systém už tenkrát, sebrali by mi řidičák už za pár dní, člověk přece musí mít šanci se to naučit.To platí pro všechny lidi dělající řidičák mimo Prahu. Jet po okresce a vesnicích bez provozu dokáže každý, pak ale přijede do většího města a je vyřízenej.

Otočí se na magistrále přes dvě plný, protože zabloudí a ví že kdyby někde sjel, nikdy by už nenašel cestu zpět, je nervózní z křižovatky a tak se na ní soustředí že přehlídne jednosměrku, zákaz vjezdu a podobně. O zapomínání na světla a pásy nemluvě. Atd. atd. Takový řidič začátečník přijde o řidičák ani neví jak, stejně jako řidič z povolání, který jezdí miliónkrát víc než obyčejný řidič- neměli by třeba mít tudíž právo na vyšší počet trestných bodů? Zákon je přece nemůže srovnávat s nekým kdo jede jednou za měsíc 5 km na chalupu?Stačí když mi odpovíte jedním slovem, vy opravdu věříte že je ten zákon spravedlivý?

10 Helena Helena | 28. května 2007 v 3:22 | Reagovat

Ps to Karlos: Tak to vám fakt neuvěřím- chcete říct, že vás zastaví kolega policista a předá to ke správnímu řízení?MOŽNÁ jeden z 5000? Já jezdím od 13 let stopem a s policií jsem jela 2x- dva příklady za všechny- vezl mě policista, po dálnici 220. Zastavili nás policisté a on jim ukázal nějaký doklad. Se slovy hezky vám to jede, to je vaše nebo služební? nás pustil, policista mi nechtěl říct kde pracuje, ale počítám že to byl nadřízený. Jednou mě zas vezla zásahovka a jeli na kraj Prahy a já do centra. Takže mě vzali do centra, se zapnutým majákem aby to měli rychlejší.Já si na to nestěžuju- ani náhodou, ráda jezdím rychle, v prvním případě jsem se krásně svezla a v druhým jsem nemusela složitě k mětru autobusem. Kdybych dělala u policie , dělala bych to samé, proč nevyužít výhody, které to zaměstnání poskytuje.To není jen u policie ale ve všech oborech- kolega drží s kolegou, proč by se měli štvát proti sobě?To není o zaměstnání ale o lidech. V drobných přestupcích které nikomu neublíží by bylo naopak nechutné "práskat". Když jde o závažné přestupky jako týrání dětí a tak, je to o něčem jiném. Ale ve všech oborech jsou práskači nenávidění a každý zaměstnanec využije výhody, které mu může jeho zaměstnání poskytnout a já bych udělala to samé. Proto mi prosímvás netvrďte že policista který omylem zastaví také policistu ho udá a kdyby, tak je to chudák.

11 Karlos Karlos | 28. května 2007 v 16:55 | Reagovat

Problémem nejsou ani tak kolegové, kteří vás zastaví. To je v pohodě, i když i mezinimi se sem tam najde idiot (málokdy). Měl jsem na mysli hlavně radary co fotí a na oddělení pak už jen přijde fotka, z toho se nevykecáte.

Ten zákon určitě není stoprocentní, to jsem ani nikdy netvrdil. Jisté věci je tam třeba doladit, což politici přislíbili a snad to i splní. Byl ale určitě potřebný a je v pořádku, že tu je.

12 Tomáš Tomáš | E-mail | 13. června 2007 v 20:48 | Reagovat

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat,když jsem přišel o 12bodů a vše za rychlost v obci do 20km/h (2body) na jak dlouho mi bude odebrán řp? Nemohu to nikde zjistit a do dnes mi nic nepřišlo,pokud by mělo. Děkuji za odpověd na e-mail.

13 Honza Honza | 19. června 2007 v 18:18 | Reagovat

Ahoj, jsem jeden z těch řidičů na které se bliká a troubí protože skutečně dodržuju rychlost a snažím se jezdit tak, jak mi i nám všem zákon ukládá. Nicméně nejsem stroj a jednou se mi podařilo jet na 90 celých 107 km/hod. a jak už to tak bývá, tak ti kteří dodržují jakmile jednou "ujedou" hned je tam radar a průšvih je na světě. Pan policista mi dal pokutu 1000,- a okomentoval to slovy, že úředník rozhodne, zda mi odebere 2 body které mi dle tabulek hrozí. Už je to cca 1/2 roku a já nevím, zda body mám odebrány či ne. Poštou žádné oznámení nepřišlo a tak tedy nevím, jak jsem na tom. Nevíte někdo, zda Policie (či nějaký úředník) musí poslat nějaké oznámení o odebrání bodů? Nebo, jak to zjistim ???

Díky za info Honza

14 Karlos Karlos | 22. června 2007 v 20:35 | Reagovat

Obrať se na magistrát, nebo okresní úřad v místě tvého trvalého bydliště, tam ti řeknou, já taky nevim, jak to je...

15 Tom Tom | 7. srpna 2007 v 15:22 | Reagovat

[8] Ehmm, znam hodne policistu co maji domluveny znameni na to aby je kolegove nezastavovali... pokud vy zrovna ne tak jste imho jeden z mala (po pravde neznam zadneho co by to znameni alespon jednou nepouzil, a po pravde pouzival jsem jej taky /nez kamos odesel od policie/)

ohledne radaru, vzhledem ze je to z "vasi kuchyne" znate vsechny staticke (resp. muzete znat ) a taky vite jak jsou nastaveny (dokonce mi jednou jeden policista poradil ze kdyz budu priste pospichat tak at prekrocim rychnlost jenom o XXkm ze za to je tak nizka pokuta ze se to mestu nevyplaci vymahat...)

vicemene dale souhlasim s helenou, pokud mam nejake "zamestanecke vyhody" a nikoho tim neposkozuji proc je nevyuzit. kazdopadne vsechno ma sve meze

je pac ke korupci je to jiz jen naskok ...

[13] bud rad jestli se nepletu tak za prekrocni rychlosti nad 20km je 2500kc + 3 body, ja jsem to zjistil tak ze mi to rekl policista kdyz jsem prekrocil rychlost o 39km ( btw ten samej policista co mi rekl o tech radarech )

PS: nechci ted spinit na toho policistu co mi rekl o mych bodech a o radarech, i kdyz nevim zda je to v souladu se zakonem, kazdopadne jde o verejne informace na ktere ma pravo kazdy a taky tim nikoho neposkodil

16 Karlos Karlos | 8. září 2007 v 0:18 | Reagovat

Tom

Nevim, o jakém znamení to mluvíš, jestli ho má ten tvůj známý s nějakými jeho kolegy, to je možné, já v severočeském kraji neznám nikoho, kdo by nějaké znamení používal. Nejspíš je to kravina, každej policajt na výzvu normálně zastaví a pak se kdyžtak prokáže, že je kolega. V příspěvku 8 jsem hovořil o jízdě služebním vozem, ne civilním. Když mě ve služebním autě vyfotí statický radar, mám smůlu. Když se mi to stane v civilním, jsem na tom stejně - buď nebudu na fotce poznat a vymluvím se na osobu blízkou, anebo budu poznat a mám smůlu. Něco jiného je, když mě zastaví hlídka, to si většinou problémy neděláme, ale tak se k sobě chová většina kolegů, je jedno v jaké profesi..:-)

A sice jsem policajt deset let, ale kde jsou po městě radary, to vim asi tak stejně, jako běžnej civil, hlavně je mi to jedno.

17 helena helena | 6. října 2007 v 8:46 | Reagovat

To karlos: no vidíš- Nechci urazit- taky pocházím z mnalého města a právě proto to znám:RaDAREm měřené úseky jsou vzácné jak v zimě jahody a v buranově se   jim není problém vyhnout- pořád máš ale 50 % šanci že tě zastaví kolega, takže se ti dobře zastává nového zákona, když máš 50 a víc % šanci že jsi bez postihu, navíc nevěřím tomu že to je tak horké ani s policisty nafocenými. To se ti to moralizuje.

18 Karlos Karlos | 1. listopadu 2007 v 20:03 | Reagovat

Já nikoho nemoralizuju, to si laskavě uvědomte. Pořád opakuju, že ať si každej jezdí jak chce, jsou to jeho body, ale pak ať neřve. Mě serou lidi, co se pořád jenom vymlouvaj, ačkoliv by nejdřív chyby měli začít hledat u sebe. Ona házet vlastní chyby na ostatní, to jde většině čecháčků velmi dobře.

A jen tak mimochodem - nikdy mě nezastavil kolega za přestupek, nebo rychlost,  ale namátkově při nějaký přiblblý dopravní akci, což je rozdíl. A nemám 50% šanci, že mě zastaví kolega, ale skoro 100%, kolegové jsme snad všichni, ne? Nechtěla jste spíš říct známý kolega? A jestli nevěříte, že foto policisty ve služ. autě překračujícím rychlost je problém tak klidně nevěřte, je mi to úplně jedno.

19 helena helena | 17. prosince 2007 v 7:28 | Reagovat

To Karlos: To máte pravdu, ale vaše tvrzení, že "se snažíte jezdit podle předpisů, to že vám kolega ve většině případů nic neodpustí a to že znáte dopravní provoz nejde dohromady.Pokud vás na vesnici zastaví jen sem tam kolega při dopravní akci, nedivím se že se smějete lidem jako jsem já, kteří nesouhlasí s novým zákonem. To se vám to směje, když mě zastaví  při dopravní akci, také jsem v klidu. Doklady mám v pořádku, nepiji, auto není kradené. To je sranda projít dopravní kontrolou.Také je sranda nepřekročit povolenou rychlost u jediného značeného radaru v okolí. Když by jste ale projížděl několika radary s různými omezeními denně několikrát, chtěla bych vidět jak by jste 4x v roce zapomněl a stále trval na svém.- že se těmto řidičům má sebrat řidičák.

2- tomu tedy nevěřím, pokud tady všichni kdo měli nějaké protiargumenty oproti pár článkům na tomhle blogu kdy policista byl nafocen při přestupku, zmíněný policista se bránil tím že při výjezdu je oprávněn zastavit kde chce. Tak jak to tedy je?

20 Karlos Karlos | 23. prosince 2007 v 11:29 | Reagovat

Heleno, to jsem nikdy neřekl, že mi kolega ve většině případů nic neodpustí, čtěte pořádně. A s tou fotkou jsem už vysvětloval, že jde hlavně o rychlost. Když si nic nepamatujete, tak si alespoň přečtěte pár příspěvků zpětně, abyste byla po delší době zase trochu v obraze.

Jinak já taky jezdím po republice a tam kde to neznám, ale nikdy mi žádná předvolánka za rychlost nepřišla. Takže věřte, že si ten pozor dávám a kdybych byl řidič z povolání, dával bych si ještě víc.

Jestli máte řidičák, tak byste měla vědět, co policista může a co ne.

21 brasilman brasilman | 20. ledna 2008 v 3:28 | Reagovat

to Karlos : musim se skutecne zasmat Vasi argumentaci ohledne bodu a rychleho jezdeni.To, ze zhruba co mesic propousti jednu zkorumpovanou dopravni policejni jednotku za druhou, navic pokazde v jine casti nasi zeme, to, ze sef jiste krajske dopravni policie ridi zlity jak zakon kaze, hovori jasne.Podle me je mnohem vetsi problem vnitrni stav PCR nez prekroceni rychlosti o nekolik km/h.Je nejaka statistika ohledne odebrani bodu policajtum?Asi ne, ze?Ono jim asi zrejme tolik odebrano nebylo...a jestli vubec.A pritom z vlastni zkusenosti vim, ze z 90% jezdi stejne jako vsichni ostatni.Tvrdit, ze policajti nejsou domluveni mezi sebou , nezastavuji sve zname a lidi, ze kterych profituji a pak se vecer ve spravach dozvedet, ze propustili cely sbor dopravaku, protoze vsichni brali bokem, nezlobte se na me, ale tomu muze verit jedine uplny idiot.Bodovy system je komplexne koncipovany spatne, jelikoz nerozlisuje mezi mirou nebezpecnosti podobnych spachanych prestupku.Kdyz projedu krizovatkou na cervenou, ktera mne blikne na posledni chvili, navic na mokre vozovce, kde bych nestihl bezpecne zastavit, nikoho neohrozim ani neomezim a zpoza baraku vyzkoci policajt s kamerou a vitezne mi ukazuje natoceny ZADEK!!! auta na prechode ve chvili, kdy naskocila cervena a podle tabulek tedy dostavam 5 bodu a 3.500,-Kč pokuty.Kdybych tu krizovatku proletel ve dvoukilu, dostanu totez.Absolutni demence. Zkratka je 10 kolonek a do tech se nacpou vsihni.Nezlobte se na me, ale PCR by mela pristupovat k reseni techto situaci az pote, co si zamete pred vlastnim prahem...

22 Michal Michal | E-mail | 18. března 2009 v 11:29 | Reagovat

Zdravím všechny normální řidiče,asi každý řidič který spáchal nějaký přestupek bude tvrdit že to nebyla jeho chyba nebo že to neni až tak hrozné až do chvíle než někdo zemře na následky nehody, nebo jen člověk který nemůže vyjet se zaparkovaným autem protože ho někdo zablokoval. Také pojišťovnám se nelíbí platit za závasky svým zákazníkům. A někdo s tím přeci musí něco udělat. A tak si naše hloupá vláda pomohla bodovým systémem který dobře funguje u našich sousedů. Vlastně proč nepřijmout něco za své když to funguje jinde dobře. Bohužel ne u nás doma. Politici zapoměly k čemu v jiných zemích tento zákon slouží a to je přdevším aby vykoná moc měla možnost odhalit nezákonu činnost ale bohužel policie je zkorumpovaný gang ozbrojených vymaštěnců kteří si chtějí jen dokazovat že mají poslední slovo,dát mám pokutu a omezit na svobodě. Mé dva poslední body mi nadělily dva příslušníci zákona muž jen mi řekl že u policie končí z finančních důvodů a žena jenž u policie pracuje protože ji opustil muž a ona ma dítě a stát jí přeci dá byt. A tihle lidé rozhodují co je a co neni správně, žijeme v kocourkově co bude dál, jaký další zákon bude omezovat naše práva, a dělat z nás blbé ovce pasoucí se na hlouposti našich politiků.

23 Miroslav Miroslav | 12. dubna 2009 v 8:24 | Reagovat

Michal: Ano, všichni jsme jenom zkorumpovanej gang zločinců v uniformách, kteří vydírají a ožebračují lidi. A vám bych doporučoval trošku dopilovat mateřský jazyk, je to bída.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama