Stanovisko Policie ČR k měření rychlosti ze stojícího vozidla v civilním provedení

23. srpna 2006 v 15:40 | Policejní prezidium ČR |  Policie proti řidičům
Policejní prezidium reagovalo na předchozí článek o reportáži TV Nova, týkající se měření rychlosti v civilních vozech Policie ČR.

Dne 18.8.2006 TV Nova odvysílala v hlavní zpravodajské relaci příspěvek redaktora Jiřího Pánka, který se věnoval měření rychlosti. Reportáž mohla vyvolat pochybnosti o oprávněnosti jednání policistů, kteří při plnění služebních povinností využívají pro měření rychlosti neoznačená služební vozidla v civilním provedení, potažmo umísťují tato vozidla mimo komunikaci takovým způsobem, že nejsou pro řidiče dobře viditelná. V příspěvku byla zároveň zpochybněna důkazní hodnota záznamů z takových vozidel pořízených, aniž by bylo řečeno, jaký konkrétní právní předpis měl být porušen.
Postup policistů při dohledu na bezpečnost a plynulost silničního provozu je upraven závazným pokynem policejního prezidenta č. 85/2006. V tomto pokynu je mimo jiné popsán i způsob provádění kontrol formou skrytého dohledu, při kterých se využívá služební vozidlo v civilním provedení. Takové služební vozidlo není zapotřebí označovat ve smyslu § 7, odst. 2 vyhlášky č. 25/1998 Sb. o vnějším označení policie a prokazování příslušnosti k policii, ve znění pozdějších předpisů, neboť by jeho viditelným označením mohl být zmařen účel kontroly. Uvedená vyhláška upravuje způsob označení vozidel Policie ČR, nestanoví však povinnost všechna vozidla ve všech situacích popsaným způsobem označovat. Vozidla v civilním provedení musí být označena jako služební vozidla policie pouze v těch případech, kdy je nutno prokazovat jejich příslušnost k Policii ČR.
Umístění služebního vozidla Policie ČR, ze kterého se provádí měření rychlosti, mimo komunikaci, je dáno především potřebou neohrožovat bezpečnost a plynulost silničního provozu v průběhu kontroly.
npor. Bc. Roman Skřepek, Policejní prezidium
Čtěte také:
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Dalibor Dalibor | E-mail | 27. srpna 2006 v 12:55 | Reagovat

Dokuď měří v neoznačených vozech,tak jsem pro antiradary.oko za oko,zub za zub

2 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 27. srpna 2006 v 18:39 | Reagovat

Já taky, ale stát je pro skryté zdanění formou pokut :/

3 vlastik vlastik | E-mail | 29. srpna 2006 v 23:04 | Reagovat

S tím antiradarem taky souhlasím..a jen takový malý dotaz..nehraničí to náhodou s narušením osobní svobody,když kontrolují můj osobní  majetek?bez jakéhokoli soudního příkazu?

4 Frantík Frantík | 14. září 2006 v 16:27 | Reagovat

K tomu stání vozidel. Pokud budou stát a a měřit neoznačeným ale i označeným vozidlem např na trávníku, tak se tím dopouští také dopravního přestupku a to va smyslu nařízení, že mot. vozidla nesmí stát ani parkovat na travnatých plochách pokud není upraveno dopravním značením něco jiného. Takže v tom případě vyžádat služební čísla a ihned nahlásit. Musí být za to sankcionováni.

5 snail snail | 15. září 2006 v 15:00 | Reagovat

Antiradary, resp. pasivní radarové detektory, jsou stálke legální, zákon se nezměnil, pouze nezávazný výklad ministerstva dopravy. jeden takový detektor používám a vřele doporučuji. Pokud máte obavy z odhalení, tak lze v autě umístit tak, že není vidět - on klidně může být něčím zakrytý, přesto funguje. Blíže dop. http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=82&postdays=0&postorder=desc&start=0

6 Martin Martin | 5. listopadu 2006 v 21:27 | Reagovat

Toto je ma reakce na prispevky v tomto foru:

Jste nejspis vsichni absolutne nevyzrali jedinci, kteri nemaji za volantem na silnici co delat!!!

Prace policie, v tomto pripade mereni a pokutovani neukaznenych ridicu, je dost dulezita a zasluzna. (Je mi 25 let a sam jsem aktivni ridic).

Predevsim jde o to, ze kdyby nebylo takovych co vy, mozna by na silnicich neumiralo tolik lidi. S nejvetsi pravdepodobnosti vam asi jeste nikdo na silnici nezabil ci nezmrzacil vase deti, manzelky, rodice atd., protoze se prohaneli ve svych karach jako prasata. Doufam, ze se vam to ani nestane.

Nejde prece primarne o to, aby policie vybrala co nejvice penez do statni kasy, ale abychom se vsichni citili trochu bezpecneji.

Vam toto asi ale nic nerika.

Doufam, ze vas na silnici nepotkam.

7 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 6. listopadu 2006 v 9:32 | Reagovat

Martine, děkuju za Váš názor. Z části souhlasím, z části vůbec.

K čemu je měření na silnici, která je dlouhá, přehledná, a nestala se na ní sebemenší nehoda několik let? Silnice je přehledná tak tam někteří prostě přidají. je to pro policii jednodužší, než kontrolovat úseky smrti. Například silnice "Hradecká" (Hradec Králové - Praha, resp. Poděbrady). Silnice je sice přehledná, ale jsou tu úseky smrti a není téměř týden, kdy by tam někdo nezemřel. Stojí tam ale policie? Nikdy jsem je tam neviděl. Ani když bylo sluníčko, ani když pršelo. Zato v obcích na té trase jsou, ale kažý ty jejich místa už zná. Měření v obci je bezesporu záslužná činnost, ale je zapotřebí použít hlavu a zamyslet se, kde jsem víc potřeba. Jestli v obci kde nikoho nechytnu, nebo na úseku, kde za poslední měsíc zemřelo X lidí.  Policie ČR také "parazituje" na absurdním značení. například silnice Mělník - Praha, resp. Nová Ves a nájezd na D8 - Policie stává kousek za Mělníkem s dalekohledem a šikanuje řidiče, kteří biť o centimetr přejedou plnou čáru. Ta zde totiž začíná více než kilometr před zatáčkou. Přitom by mohla začínat třeba 300 metrů před ní, navíc to je zatáčka, kterou projedete plynule 90tkou v jakémkoli autě.

V neposlední řadě tu je zdanění, o kterém jsem psal ve 2. komentáři. Připadají Vám férové pokuty? Neberme teď body, ale pokud někomu vezmou za sebemenší přestupek značnou část platu, není to náznak sociálního cítění ze strany státu - lidé by si měli uvědomit, co jim nadělila ČSSD (Česká strana SOCIÁLNĚ demokratická), a nevolit slepě urážejícího Paroubka. (ikdyž z výsledku senátních voleb se zdá, že to lidé asi začali chápat)

8 PANTER PANTER | 22. června 2007 v 10:52 | Reagovat

Dodržujte předpisy a máte klid. Pokud na to nemáte, tak ať vám řidičáky vezmou, já budu jenom rád a spousta pozůstalých také.

9 PANTER PANTER | 22. června 2007 v 11:05 | Reagovat

Proč se vůbec někdo zaobírá s tím, kde kdo měří. Zaobírejte se s tím, kdo tam umístil omezení a jak docílit toho, aby bylo zrušeno. Zase na to poukazují jenom tupci co nedokážou sundat nohu z plynu, to mi hlava nebere. Já jsem určitě někdy také překročil nechtíc rychlost, ale kdyby mě chytil policista, tak si řeknu " jsem vůl, že jsem si to nezkontroloval" a nebudu se zobírat s tím proč tu měří. Hmm, to bude asi o té sociální  inteligenci.

10 Helena Helena | 19. července 2007 v 3:08 | Reagovat

To Panter: A co když se vám to nepovede 4 x za rok o nějakých 12až 19 km/h, což je pro řidiče z povolání, kteří najezdí denně stovky kilometrů mnohem težší dodržet než pro sváteční řidiče?Tak si také řeknete :jsem vůl, patří mi to?

Je vidět, že si něco takového vůbec nedokážete představit.Vykašlete se na práci policisty a jděte na rok řídit kamion- pak by jste teprv věděl o čem mluvíte.

11 Karlos Karlos | 26. července 2007 v 13:11 | Reagovat

Ano, jestli mi seberou za 4 překročení rychlosti papíry, tak bych si skutečně řekl, že jsem vůl, možná i tvrdší výrazy by padly. To může skutečně jenom idiot, kterej to má absolutně na salámu.

12 Pe3k Pe3k | 26. července 2007 v 22:46 | Reagovat

jo zastrel se! smrt piratum!

13 Helena Helena | 5. srpna 2007 v 0:05 | Reagovat

To Karlos: jen tak pro zajímavost: máte vůbec řidičák? Fakt si nedokážete představit že někdo 4x za rok udělá chybu? Sedněte si s kalkulačkou a spočítejte si kolik hodin dá 10 h. denně 365 dní v roce a neuznáte že někdo může za tu dobu udělat 4 x chybu neúmyslně?????!!!!!!!??????

Ps:teoreticky může tu rychlost  překročit jen na několik vteřin a a u vás je trotl, kdo z desetitisíc vteřin splete např. 10?

14 Karlos Karlos | 5. srpna 2007 v 12:18 | Reagovat

Tady se bavíme konkrétně celou dobu o rychlosti a to se ovlivnit dá.

15 Helena Helena | 8. srpna 2007 v 4:05 | Reagovat

Jo, dá, většinou. Padesátkrát jo a po padesátý první se člověk zapomene, ve většině aut není moc velký rozdíl o 20 km víc nebo míň. Když někdo jede přes radar  8 x denně, 4x za rok překročí rychlost o 11 km h jak nic.Ovlivnit se to dá jen podle vás. Vyzkoušejte si to ovlivnit 1 rok a ne 1 cestu a pak o tom něco tvrĎte, já už pár let jezdím a proto vím že 4x za rok se člověk splete jednoduše, i víckrát-několikrát denně a jednou za rok je rozdíl a ať si říkáte co chcete, .

16 Pavel Pavel | 26. června 2008 v 12:01 | Reagovat

No nevím, jezdím Po praze, cestami kudy jezdím je většinou 80Km a když mě předjíždí kamiony co mají i cedulku na zadku auta 80 Km. Já jedu 80 a oni mě předjíždějí řekl bych tak 110Km/h minimálně (už jen to že předjížějí). A to skoro denně, tak nevím. Chybu člověk udělat může, ale mě příjde, že prostě na předpisy zprominutím s*rou.  Když se překročí rychlost o +-10% tak bych řekl že je to tolerovatelné, ale tohle ... a nemyslete si, taky jezdím denně (ne tedy v kamionu), ale předpisy dodržuji (je pravda, že někde zejména ve vesnicích jsou některé značky nesmyslné) ale jsou tam.

Nechápu proč lidi tolik porušují přepisy, já když spěchám tak vyrazím třeba o 30min. džív a jedu si v klidu, žádný stres ani z toho že přijdu pozdě a ani z policie ;)

17 Jaroslav Kudra Jaroslav Kudra | E-mail | 23. července 2008 v 1:06 | Reagovat

To je kus piče ten nadpor! :-)))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama