Chyba v zákoně: Tramvaje bez bodů.

13. srpna 2006 v 10:12 | TL |  Bodový systém a silniční zákon
Červená nečervená, tramvaje si jezdí jak chtějí. To, že pražští tramvajáci jezdí neopatrně ví snad každý. Osobně znám několik případů kdy tramvaj odřela auto ve stojící koloně, které vybočovalo o několik centimetrů z řady, ikdyž řidiči tramvaje muselo být jasné, že se "tam" nevejde. Je tu ale další chyba v silničním zákoně. Pro řidiče "šaliny" neplatí bodový systém, přestože řídí motorové vozidlo.

Ve včerejších televizních novinách o tom informovala TV Nova (spot zde). Tramvaje jezdí vesele na červenou a podle mluvčí policie jim hrozí bloková pokuta maximálně 2500 Kč.

Tramvajáci jsou prasata

To, že opravdu vesele kašlou na semafory dokazují i záběry Televize. Tramvaje mají místo klasického semaforu svůj vlastní. Pokud svítí 2 vodorovná, bílá světla, znamená to stůj (červená). Naopak zelenou reprezentují 2 svislá, bílá světla.
TV Nova natáčela u stanice I.P. Pavlova - křižovatka Legerova X Ječná (pokračující Jugoslávská) - 3 hodiny. Za tuto dobu projelo touto křižovatkou 17 tramvají na červenou.
Michaela Kuchařová, mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy oponuje tím, že brzdná dráha tramvaje je mnohem delší než osobního automobilu. Je ale nesmyslné, aby byla větší jak 7 sekund a to ještě do kopce.

Červená nečervená, jede tramvaj - foto


Další důvod, proč je potřeba novela zákona. Ne ale za 6 měsíců, ale hned!
Městská policie by pak měla hlídat spíš takovéhle přestupky, než někde číhat v křoví s radarem. Od toho jsou dopraváci.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Vladimír Tylšar Vladimír Tylšar | Web | 13. srpna 2006 v 12:50 | Reagovat

Vítám tento web jako další z mnoha krůčků k odstranění nesmyslů ze zákona 411 zvaného lidově "ŠIZÁK".

"Osobně znám několik případů kdy tramvaj odřela auto ve stojící koloně, které vybočovalo o několik centimetrů z řady, ikdyž řidiči tramvaje muselo být jasné, že se "tam" nevejde."

Běžná praxe i v Brně...např. http://www.nehody.net/view.php?cisloclanku=2006081001

2 Tomáš Tomáš | Web | 13. srpna 2006 v 14:16 | Reagovat

"Hezké" fotky z Brna :)

Ano, jak jsem psal, takové případy znám. A ujíždějí v 90% ... těch 10% je když jim v tom brání nabořené auto (nejde odstrčit"). Oni za nehody totiž mají postihy, na místo přijede s pohotovostním vozem náhradní řidič a ten co boural je postaven na nějakou dobu mimo službu - pak nemá samozdřejmě celý plat. Takže co by neujel, když je stejně nikdo nechytá.

3 Jirka Jirka | 17. srpna 2006 v 14:57 | Reagovat

Nejdříve se pořádně seznam s problematikou jízdy kolejových vozidel a už vůbec nekecej,že ujíždějí.Kdes to vzal,napiš zdroj.Máš ho?Jen ne Novu,bulvár není důkaz.Tramvaj si v žádném případě nesmí dovolit ujet,za to může být i vyhazov.Tak mi laskavě sděl,kde jsi vzal svoje"údaje".Mail nedám,nemíním přijímat blbosti,odpověz zde.

4 Jirka Jirka | 17. srpna 2006 v 15:06 | Reagovat

Ještě něco.Fotky nejsou důkaz,video by bylo.Navíc tramvaj se řídí drážním předpisem a ten povoluje daší jízdu,pokud nelze zastavit provozně,nouzově se nemůže,to by došlo ke zranění cestujících.Tak si půč předpisy třeba na škole el.drah.Jediný blbec byla ta linka 6,toho nic neomlouvá.Reportáž jsem viděl.Jo a víš kolik vozů tam projede za 3 hodiny?Takže kolik procent je v pořádku?Tak kdo je prase?Nazvat takhle všechny je ta pravá prasárna.

5 Jirka Jirka | 17. srpna 2006 v 16:03 | Reagovat

Stoupni si na Karlovo náměstí (stačí hodinku) a počítej auta od Resslovy,které jedou na červenou a neber ty,co jedou na žlutou.To se budeš divit.O chodcích nemluvě.

6 Tomáš Tomáš | Web | 17. srpna 2006 v 21:48 | Reagovat

Jirka: Asi mám co dočinění s řidičem tramvaje, že?

Tak postupne.

Ano, auta jezdí na červenou. Nijak to neschvaluju, bylo to odjakživa a bude to dále. Jde ale o to, že řidiče za to na mnoha místech trestá policie. Je pak na něm, jestli to riskne a ponese následky, ale na tramvajáka prostě nikdo nemá páky a následky jsou nulové. nemají motivaci to prostě nedělat. A to není fér, když je řidič motorového vozidla jako řidič auta, motorky, atd.

Důkazy? Píšu věci z praxe, osobně jsem měl několikrát nahnáno a bylo to o centimetry k zrcátku. A pokud nejsou fotky  soudího znalce Vladimíra Tylšara dost dobrý důkaz (odkaz na fotky je v 1. komentáři), nemáme se o čem bavit.

Video jako důkaz, to mi přijde vtipné. Jediná cesta je nastražit auto a čekat jestli se najde někdo, kdo odhadne vzdálenost špatně.

7 Jirka Jirka | 22. srpna 2006 v 4:57 | Reagovat

Nechtěl jsem psát,ale díval jsem se na web pana Tylšara.Neznám ho a tak nevím,co říct.Co si myslím,psát nebudu.Jen je divné,že píšeš,že jsou to jeho fotky a je uvedeno,že jsou TV Nova...Navíc jsou to fotky z reportáže TV Nova,kterou jsem viděl.Konec debaty,nemá smysl a nemaž tuto mou odpověď,neboj se nepříjemných odpovědí.Poslední odpověď zde totiž není,asi zmizela na webu nebo jsem to špatně poslal...

8 Pavel Pavel | 22. srpna 2006 v 9:49 | Reagovat

Vzkaz Tomášovi a jemu podobným...kdo si tuto profesi nezkusí nemá ponětí ani o technice jízdy,natož o brzdné vzdálenosti a ja zde psal už Jirka-neřídíme se jen silničním zákonem,ale i drážnímy předpisy což mnozí neví...ano,jsem tramvajákem-15let-jak to vypadá na silnicích je k pláči a souhlasím s ministrem dopravy že bodový systém by se mohl i zpřísnit,sice se na mě nevztahuje to je pravda,ale že mě toto povolání živí a mohu přijít o práci ze dne na den když bych se dopustil něčeho vážného-to je větší trest,než bodíčky...a kontrol nad sebou máme daleko víc než jen dopravní policii-z magistrátu,kontrolní orgány u podniku a v neposlední řadě jimi jsou i cestující kteří mohou napsat stížnost na výkon řidiče.Blb který jede na červenou nebo na stůj..neohrožuje jen sebe,ale i ostatní účastníky provozu a já mám ve voze desítky,stovky lidí-cestujících-za které mám zodpovědnost na rozdíl od jedince ve voze,který si nedokáže uvědomit že jízdou na červenou může skončit v penále...nebo někdo jiný-"díky" němu.

9 Petrovič Pavlov Petrovič Pavlov | 14. října 2006 v 3:41 | Reagovat

Tento text je vrchol diletantismu.

- Tramvaj není motorové vozidlo. Tedy alespoň ve smyslu zákonné definice.

- Signál "Stůj" pro tramvaje (je hodně infantilní mu říkat "červená") má stejný význam jako samostatně svítící žluté světlo pro silniční vozidla.

- Silniční zákon (t. j. Zákon o pozemních komunikacích) je zcela jiný zákon než Zákon o silničním provozu.

10 Tomáš L. Tomáš L. | Web | 14. října 2006 v 9:14 | Reagovat

[8] Pavel: Myslím, že například v porovnání s autobusáky jste stále ve značné výhodě, a to právě kvůlli tomu, že vás nekontroluje policie.

To, že můžete přijít o práci ze dne na den není jen váš problém, ale je to problém řekl bych 99% obyvatel (1% tvoří vedení státu, protože ikdyž vyhodí ministra, dostane nějakou trafiku - viz příklad p. Tvrdíka)

PS: Sice si obhajujete svou profesi, ale kdybych já přejel malé dítě, jako tomu bylo v pátek v Ostravě, měl bych daleko větší problémy, než tramvaják, který má absolutní přednost i před chodcem. -- prosím, berte to čistě fakticky bez jakýchkoliv emocí. Je mi jasné, že ho tramvaják opravdu nemusel vidět (ikdyž chlapci zastavilo u přechodu auto, mohl tramvaják reagovat alespoň signalizačně, když by to stejně neubrzdil), je mi jasné, jak se musí řidič cítit, jak se na něj tváří okolí, atd., ale čistě fakticky jste ve značné výhodě.

[9] Petrovič Pavlov: Tramvaj je stejně tak motorové vozidlo jako trolejbus. To, že jezdí po kolejích ho nijak nedistancuje, protože většina těchto kolejí je právě na silnici.

Podle Vaší definice signalizace by tedy mohli tramvajáci vesele jezdít i na "stůj". To je podle mého názoru trochu mimo realitu. Pokud mám pouze dva signály, je jasné, že buď je to "Jeď" nebo "Stůj". Stejně tak mají 2 světla (sice barevná) chodci a řekl bych že je chápou dobře. Pokud bychom přešli k výkladu povelu "Stůj!", jednoznačně to nedovoluje jakkoliv pokračovat v jízdě. Stůj je český ekvivalent anglickému Stop, které definuje příkaz pro zastavení.

11 Pat Pat | 17. února 2007 v 12:25 | Reagovat

Tomáši, přečtěte si úplné znění Pravidel silničního provozu a nebo učebnici autoškoly. Tramvaj není motorové vozidlo stejně jako trolejbus, který má výjimku a i přes používanou elektrickou trakci je zařazován mezi motorová vozidla. Tramvaj je vozidlo drážní a jak už bylo řečeno podléhá i drážnímu zákonu. Dále absolutní přednost tramvaje je opodstatněná, protože je snadnější, když se zastaví chodec než několikatunové vozidlo, které ze svého směru jízdy uhnout nemůže. Nejsem tramvaják, ale zajímám se tramvajovou dopravu a můžu vám sdělit, že reportáž televize Novy byla plná chyb. Přečtěte si odpovídající číslo DP-Kontaktu, kde je také reportáž rozebrána a pomocí výpočtů, které berou v potaz technické parametry vozů a vysvětlují, proč tramvaj zastaví při stejné rychlosti několikanásobně déĺe než auto.

12 Roman Roman | E-mail | 23. listopadu 2007 v 9:10 | Reagovat

Tomáši ,tak něco odpověz, ať se mohu pobavit tvými odbornými znalostmi o dopravě.

13 ByronBon ByronBon | E-mail | 9. června 2017 v 0:20 | Reagovat

alveololabial groove agraphia boutonniГЁre  <a href=http://buypaxilonline.com>buy generic paxil</a>  Ewing tumor idiopathic infantilism congenital chloridorrhea convolution ankylotic Kelly operation hypogastric nerve

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama